• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
1
رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر

خلاء مدیریت گردشگری در شهرداری همدان

  • کد خبر : 3192
  • 17 دی 1397 - 21:51
خلاء مدیریت گردشگری در شهرداری همدان

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر گفت: شهرداری همدان بیشترین نقش را در امر گردشگری شهر دارد اما سازمانی یا مدیریتی به عنوان گردشگری در مجموعه خود ندارد.

به گزارش عصر همدان، حسین قراباغی اظهار کرد: به رغم اینکه شهرداری همدان بیشترین نقش را در امر گردشگری شهر دارد اما سازمانی یا مدیریتی  به عنوان گردشگری در مجموعه خود ندارد .

وی با اشاره به برگزاری رویداد و اجلاس‌های بین المللی در همدان، افزود: اگر نقش پررنگ شهرداری نبود شاید کار و اهداف هر یک از این رویدادها ۶۰ تا ۵۰ درصد به خوبی پیش نمی‌رفت.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر به وجود دبیرخانه شهر سبز پایدار جهان اسلام در شهرداری همدان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: این دبیرخانه تا حدودی خلأ و نبود سازمان یا مدیریت گردشگری در شهرداری را جبران می‌کند.

در ادامه رئیس شورای اسلامی شهر همدان در صحن شورا با انتقاد از طولانی شدن روند صدور پروانه‌های ساختمانی، افزود: متأسفانه روند صدور پروانه بسیار طولانی شده که هم به ضرر مردم و هم شهرداری است.

کامران گردان اظهار کرد: علیرغم اینکه مصوبه تسهیل در امور روند صدور پروانه به شهرداری اعلام شده، اما تاکنون در این زمینه اقدام مناسبی صورت نگرفته و مقاومتی در این راه وجود دارد اما سیاست شورا اجرای این مصوبه است

وی تأکید کرد:‌ شهرداری همدان باید برای حل این مشکل و ایجاد رضایتمندی مردم راهکاری اساسی بیندیشد.

ضرروت ایجاد زیرساخت لازم برای صدور الکترونیکی پروانه ساختمان

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه اظهار کرد: در حال حاضر بایگانی اسناد لازم برای پروانه ساختمانی در یک مکان متمرکز نیست و همین مسئله باعث شده تا کنون این فرآیند تسهیل نشود.

نرگس نوراله‌زاده با بیان اینکه تا مجموعه بایگانی متمرکز نشود امکان صدور الکترونیکی پروانه فراهم نمی‌شود، افزود: در حال حاضر حوزه درآمد شهرداری آماده این اتفاق نیست که  باید برای درآمدسازی فرمول‌بندی شود تا بتوانیم به صورت الکترونیکی اقدامات اجرایی پذیرد و باید به سمت عدالت محوری ارزش محاسباتی پیش رفت.

اجرای پروژه‌های شهری نیازمند افزایش عادلانه عوارض

شهردار همدان با بیان اینکه برای اجرای پروژه‌های شهری نیاز به افزایش عادلانه عوارض و حقوق قانونی شهرداری دارد، گفت: در سال جاری به دنبال اجرای عدالت در قیمت منطقه‌ای و عوارض شهر همدان هستیم.

عباس صوفی با بیان اینکه نیاز داریم در تعیین و اخذ عوارض قانونی شهرداری دقت کنیم و نگاه گذرا نداشته باشیم، افزود:‌ درآمد شهرداری همدان بیش از محل درآمدهای کوششی است و بیش از ۹۰ درصد آن از این محل تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری از بودجه‌های دولتی برخوردار نیست، گفت:‌ برای اجرای عملیات عمرانی در شهر و افزایش خدمات و کیفیت خدمات‌رسانی نیازمند درآمد عدالت‌محور هستی.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=3192
  • دیدگاه‌ها برای خلاء مدیریت گردشگری در شهرداری همدان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.