• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2
رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی:

آیا دولت آمار لازم برای تعیین تکلیف یارانه‌ها را ندارد؟

  • کد خبر : 3142
  • 16 دی 1397 - 16:30
آیا دولت آمار لازم برای تعیین تکلیف یارانه‌ها را ندارد؟

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید بگوید چرا نمی‌تواند؟ و یا چرا آمار لازم برای تعیین تکلیف یارانه‌ها را ندارد؟ گفت: این در حالی است که مرکز آمار همه اطلاعات لازم را در اختیار مسؤولان قرار داده و مشکلی وجود ندارد.

امیر خجسته با بیان اینکه تا کنون دولت برای قطع یارانه افراد متمکن ورود نکرده است، اظهار کرد: دولت‌های قبلی و فعلی متأسفانه اقدام قابل توجهی در این حوزه انجام ندادند و سرمایه مردم را به افرادی اختصاص دادند که تمکن مالی داشتند در حالی که می‌شد با این سرمایه‌ها در حوزه تولید و اشتغال اقدامات خوبی را انجام داد.

وی با اشاره به اینکه در طول این سال‌ها افرادی یارانه گرفتند که نیازی به آن نداشتند، افزود: اگر پرداخت یارانه استانی شود و استان‌ها مسؤولیت تعیین افراد واجد شرایط برای دریافت یارانه را بر عهده بگیرند می‌توانند افراد بی‌نیاز را از نیازمند تشخیص دهند.

نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه نباید اجازه داد بیش از این سرمایه‌ها در جایی هزینه شود که نیاز نیست، تصریح کرد: با این طرح استان‌ها می‌توانند از افرادی که نیاز بیشتری دارند، حمایت بهتر و مؤثرتری را انجام داده و افراد متمکن را بهتر تعیین تکلیف کنند.

وی با بیان اینکه استان‌ها با حساسیت بیشتری به مسئله ورود می‌کنند، ادامه داد: آمار و اطلاعات لازم در این حوزه وجود دارد و مطرح کردن اینکه آمار نداریم به نوعی ضعف مسؤولان به حساب می‌آید.

خجسته با طرح این پرسش از دولت که چرا نمی‌تواند و یا چرا آمار لازم برای تعیین تکلیف یارانه‌ها را ندارد، خاطرنشان کرد: این در حالی است که مرکز آمار همه اطلاعات لازم را در اختیار مسؤولان قرار داده و مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=3142
  • دیدگاه‌ها برای آیا دولت آمار لازم برای تعیین تکلیف یارانه‌ها را ندارد؟ بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.