• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3
نماینده مردم اسدآباد در مجلس:

برخلاف آمار دولت، شاهد بیکاری رو به رشد در همدان هستیم

  • کد خبر : 3116
  • 15 دی 1397 - 17:19
برخلاف آمار دولت، شاهد بیکاری رو به رشد در همدان هستیم

نماینده مردم اسدآباد در مجلس با بیان اینکه در حوزه صنعتی و مباحث دانش‌بنیان اشتغال جدیدی صورت نگرفته، گفت: با وجودی که دولت، استان همدان را در ایجاد اشتغال رتبه اول اعلام کرده اما هنوز در برخی شهرستان ها و حتی مرکز استان همچنان آمار بیکاری روبه رشد است.

به گزارش عصر همدان،‌ اکبر رنجبرزاده در واکنش به اظهارنظر رئیس جمهور در خصوص آمار خالص اشتغال ۲۴ میلیونی، گفت: طبق فرمولی که آقای روحانی اعلام می‌کند نه می‌توان به صراحت گفت این آمار درست نیست و نه می‌توانیم تأیید کنیم، چرا گاهاً آمارها تناقض دارند.

وی اظهار کرد: همانطور که طبق مرکز آمارو پژوهش مجلس ما معتقدیم ۷ میلیون نفر بیکار داریم، دولت اعلام می‌کند که ۵ میبلیون نفر بیکاردر کشور وجود دارد که حدود دو میلیون نفر اختلاف آماری داریم.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس افزود: اینکه اقای روحانی می‌گوید وضعیت مطلوبی در بحث اشتغال داریم نمی‌توانیم به طور قطع به یقین آن را تأیید کنیم بنابراین باید موضوع از ناحیه مراکز علمی- پژوهشی ارزیابی شده و با آمار مرکز علمی ایران تطبیق داده شده و اعلام نظر کنیم.

وی گفت ما خوشحال می‌شویم که آمار اشتغال افزایش یابد اما در سالی که در آن هستیم از بسیاری استانها گزارشات خوبی از اشنغال نمی‌شنویم که البته در استان همدان کسب و کار خوب رونق گرفته است.

رنجبرزاده اذعان داشت: دولت، آمار اشتغال استان همدان را اول اعلام کرده  در حالی که در سطح برخی از شهرستان ها و حتی مرکز استان همچنان آمار بیکاری روبه رشد است.

وی گفت: امسال تغییر شرایط جوی و روند روبه رشد اقلام کشاورزی کمک کننده در بحث ایجاد اشتغال و کسب درآمد مردم بوده و سال خوبی را نسبت به سال ۹۶ داشتیم.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس گفت: اما در کسب کارجدید و نوین و حتی دانش بنیان رونقی نمی‌بینیم و شاید آماری که رئیس جمهور اعلام می‌کند به مثابه اشتغال در حوزه کشاورزی است نه صنعتی ما.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=3116
  • دیدگاه‌ها برای برخلاف آمار دولت، شاهد بیکاری رو به رشد در همدان هستیم بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.