• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

استاندارد همدان: از عملکرد چند اداره در جذب اعتبارات گلایه‌مندم/ لزوم معرفی رشادت‌های همدان در قالب فیلم

  • کد خبر : 303
  • 31 تیر 1397 - 15:26
استاندارد  همدان: از عملکرد چند اداره در جذب اعتبارات گلایه‌مندم/ لزوم معرفی رشادت‌های همدان در قالب فیلم

استاندارد همدان از عملکرد چند اداره در جذب اعتبار ابراز گلایمندی کرد و گفت: طلبی را نگذارید بماند و اجازه ندهید کارها در این عرصه به روزمرگی برسد.

به گزارش عصر همدان، محمدناصر نیکبخت  امروز در شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، اظهار کرد: ایران متاسفانه همواره مورد تهاجم دشمنان بوده و اکنون نیز همچنان در هدف ترورهای سنگین است.

وی با بیان اینکه هیچ کشوری به اندازه ایران مورد حمله تروریست‌ها قرار نگرفته است، گفت: متاسفانه همان تروریست‌هایی که بنای ترور را در کشور گذاشتند، اکنون مشاور ترامپ هستند که در حال به هم ریختن دنیا است.

استاندارد همدان با تاکید بر لزوم بیان رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس به نسل جوان، افزود: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس وظیفه دارد ارزش کار شهدا را ملموس، قابل فهم و درس آموز به نسل جوان جامعه و آینده بیان کند، اما آیا این کار صورت گرفته که اینطور نیست.

وی با اشاره به گزارش ارائه شده در جلسه، خاطرنشان کرد: باید کارها عملی باشد، اداره ورزش و جوانان شهدای ارزشمندی را تقدیم کرده و این جزو وظایف است که در قالب برنامه‌هایی به نسل جوان مفاهیم را منتقل کنیم.

نیکبخت با طرح این سوال که آیا در  خصوص الگوگیری نسلی که انقلاب را ندیده، کارهای انجام داده‌ایم؟، بیان کرد: شاعری نظیر فردوسی می‌خواهیم که آنچه بر ما گذشت و آنچه در دفاع مقدس توسط رزمندگان صورت گرفت را به رشته تحریر درآورد.

وی با بیان اینکه گاهی انجام کار تکراری به آن کار آسیب خواهد رساند خواستار دوری از آن شد و افزود: امروز تاثیرگذارترین کار در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس اجرای طرح راهیان نور است که البته باید در قالب آن موضوعات دفاع مقدس اثرگذار و دلنشین ارائه شود.

استاندارد همدان با اشاره به اینکه ما سربازان و سردارانی بسیاری در دفاع مقدس تقدیم کرده‌ایم، گفت: شهدای گرانقدر بسیاری استان در عملیات مرصاد و رمضان تقدیم کرده اما کی به مردم گفته‌ایم، ما می‌دانیم اما آیا کشور می‌داند که همدان چه رشادت‌هایی را داشته است؟.

حضور سردار سلیمانی در مراسم بزرگداشت شهدای عملیات رمضان  و مرصاد همدان

وی از برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای عملیات رمضان و مرصاد پنج شنبه این هفته در استان خبر داد و افزود: در این مراسم سردار سلیمانی حضور  خواهد داشت.

نیکبخت با اهمیت به معرفی موزه دفاع مقدس همدان ، بیان کرد: این موزه در ایران بی‌نظیر است که باید برای آن تبلیغات بیشتری شود.

وی با بیان اینکه دو رویداد بزرگ گردشگری در پیش رو داریم که حتماً برنامه‌ریزی برای بازدید افرادی که از کشورهای دیگر حضور می‌یابند، باشد، افزود: فیلم فاخری نسبت به عملکرد استان همدان در دفاع مقدس بسازیم، فیلمی که قابل عرضه در سینماها و تلویزیون باشد و هزینه را هم پرداخت می‌کنیم.

استاندارد همدان با اشاره به اینکه باید کاری کرد تا دیگرانی که نبودند و ندیدند، ببینند که چه بر سر ما آمد و چه کارهایی انجام دادیم، گفت: امروز اگر آمریکا گزینه حمله را پیش نمی‌کشد این است که می‌داند چه کاری در دوران دفاع مقدس انجام دادیم، ما هنوز هم از قبل خون شهدا زندگی می‌کنیم و ایران را معرفی می‌کنیم.

وی با تاکید به اینکه در بطن این شورا اقدامات تکراری انجام ندهیم چرا که نه تنها شأن نمی‌دهد بلکه از شأن هم کم می‌کند، افزود: باید کار جذابی در حوزه معرفی دفاع مقدس و نشر ارزش‌ها انجام داد.

نیکبخت با بیان اینکه امیدوارم در گزارش کمیته‌ها شاهد مطالب پرمحتوا باشیم و امیدوارم شاهد رفع تکلیف نباشیم، گفت: باید کاری کنیم که جوان، نوجوان و کودک درک کند چه  بر سر وطن آمد و چه می‌خواست بر سرش بیاید و چرا این اتفاق نیافتاد.

وی با اشاره به اینکه این واقعه اگر متعلق به هر کشوری بود، آماج تبلیغاتش دنیا را اشغال کرده بود، خاطرنشان کرد: تبلیغات علمی، هنرمندانه و روانشناسی شده باید مورد توجه باشد.

استاندارد همدان با بیان اینکه باید برای صدها سال دفاع مقدس را تعریف کنیم و همیشه چیزی نو داشته باشیم، افزود: موزه دفاع مقدس کلاسی است که اگر خوب تعریف کنیم گردشگر از سراسر دنیا به همدان می‌آید.

وی با اشاره به اینکه امروز بیشتر مورد حسد، هجمه و تشدید عناد استکبار قرار گرفته‌ایم که باید وحدتی که در جبهه‌های دفاع مقدس بوده را حفظ کنیم، بیان کرد: تفرقه اکنون سم مهلک است که به دشمن بها می‌دهد و باید نهایت همبستگی را بکار بست.

نیکبخت با بیان اینکه فرمانداران حتما در شورای اداری وقتی را به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بدهند، در ادامه با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته افزود: اعتبارات سال گذشته بنیاد حفظ آثار ۳۰ درصد بیشتر تخصیص یافته بود که وارد نشد و یک میلیارد تومان اختصاص یافت اما امسال تقاضا کرده‌ایم بیشتر از نیاز ببینند.

وی با  بیان اینکه دو نوع اعتبارات اوراق خزانه باید جذب می‌شد که خوشبختانه همه اعتبارات مرحله اول جذب شد که از افرادی تلاش کردند تشکر می‌کنم، گفت: مرحله دوم  اعتبارت حدوداً ۹۰ درصد هم جذب شد اما از عملکرد چند اداره گلایه‌مندم.

استاندارد همدان با اشاره به اینکه ۷ میلیارد تومان برای اداره میراث فرهنگی و یک میلیارد  تومان برای اداره آب منطقه‌ای جذب شد، افزود: در مرحله دوم اعتبارات، اداره‌ای نظیر میراث فرهنگی ۷.۸  میلیارد تومان جذب نکرده بود و شانس آورد که این مبلغ را اختصاص دادند.

وی در پاسخ به اظهارات  مدیرکل میراث فرهنگی همدان که گفت « اعتبارات بند (ه) و (پ) را جذب کردیم اما در بخش‌های مختلف کار تخصیص طول می‌کشد»، گفت: آقای مالمیر اگر مجمع، تاریخ جلب اعتبارات را تمدید نمی‌کرد عزلت کرده و از استان بیرون می‌کردم.

نیکبخت بیان کرد: موضوع بخیر گذشت، هم مجمع مهلت داد و هم ۹۰ درصد اعتبارات جذب شد، مرحله اول صد درصد جذب شده بود.

وی خطاب به مدیران با بیان اینکه طلبی را نگذارید بماند، افزود: نگذارید کارها در این عرصه به روزمرگی برسد.

استاندارد همدان در خصوص المان شهدای دشت میشان که نیاز به اعتبارات دارد خطاب به فرماندار همدان،گفت: می‌توانستید اعتباراتی برای تکمیل آنجا اختصاص دهید که در زمستان  و برف و … مشکلی نباشد.

فرماندار همدان نیز در پاسخ گفت: سازه المان دشت میشان مناسب نیست و باید اصلاح شود.

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=303
  • دیدگاه‌ها برای استاندارد همدان: از عملکرد چند اداره در جذب اعتبارات گلایه‌مندم/ لزوم معرفی رشادت‌های همدان در قالب فیلم بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.