• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3
امسال

۱۷۶ پروژه زودبازده و عام‌المنفعه در همدان اجرا شد

  • کد خبر : 2875
  • 04 آذر 1397 - 9:25
۱۷۶ پروژه زودبازده و عام‌المنفعه در همدان اجرا شد

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان همدان گفت: امسال ۱۷۶ پروژه زودبازده و عام‌المنفعه در استان همدان اجرا شده است.

به عصر همدان، شهرام صادقی در مجمع جهادگران استان همدان و همایش «شکوه هجرت» با بیان اینکه بسیج سازندگی در عرصه‌های مختلف فعالیت می‌کند، اظهار کرد: سازماندهی و پشتیبانی از گروه‌های جهادی یکی از وظایف بسیج سازندگی است.

وی با بیان اینکه در سال جاری بیش از ۴۰۰ گروه جهادی در محلات و از اقشار مختلف سازماندهی شده است، از اعزام ۴۲۷ گروه به مناطق محروم خبر داد و افزود: امسال بیش از ۴۰۰ هزار نفر خدمت دریافت کردند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان همدان تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون ۸ هزار و ۹۰۰ نفر توسط گروه جهادی پزشکان ویزیت رایگان شدند و یک‌هزار و ۷۵۰ نفر توسط متخصص ویزیت شدند.

وی از ارائه خدمات دندانپزشکی به یک‌هزار و ۱۰۰ نفر، ارائه خدمت به ۶۰۰ نفر در درمانگاه‌های سپاه، توزیع بسته‌های حمایتی، فرهنگی، غذایی و لوازم‌التحریر به تعداد ۷ هزار بسته از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

صادقی با بیان اینکه ۱۷ سری جهیزیه نیز تأمین شد، ادامه داد: استاندارد همدان نیز در پی درخواست بسیج سازندگی هشت سری جهیزیه را تأمین و اختصاص دادند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۱۷۶ پروژه زودبازده و عام‌المنفعه در استان اجرا شده است، خاطرنشان کرد: احداث ۹ باب خانه عالم، بازسازی و زیباسازی ۴۷ مدرسه با اعتبار اندک و به نوعی کمترین هزینه انجام شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان همدان با بیان اینکه هشت پروژه آبرسانی در روستاهای محروم انجام‌ شده است، گفت: ایجاد اشتغال و تأمین معیشت برای نیازمندان، احداث چهار سالن ورزشی چندمنظوره، کانون‌های فرهنگی و ۶۲ باب خانه‌های نیازمند با همکاری دانشجویان بسیجی و کمیته امداد نیز انجام‌ شده است.

وی با بیان اینکه حدود ۵ هزار نفر در حوزه‌های مختلف صنایع‌دستی و تبدیلی و مشاغل خانگی آموزش دیدند، افزود: یک‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار توزیع‌ شده است.

صادقی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته میزان اعتبارات توزیع‌شده و تسهیلات پرداختی به بیش از ۱۵ میلیارد تومان نیز رسیده بود، گفت: جهادگران در حوزه ایجاد اشتغال برای افراد بهبودیافته ورود ویژه داشتند.

وی با بیان اینکه برای ۱۹۴ نفر از سال گذشته تا امروز شغل ایجاد شده است؛ درباره اقدامات مردم و بسیج سازندگی در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه گفت: مردم استان همدان خوب پای‌کار آمدند و ادارات و دستگاه‌های مختلف  کمک شایان توجهی داشتند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان همدان افزود: توزیع ۲۲۰ چادر به کمک تیپ قهرمان، توزیع ۱۲ هزار تخته پتو، توزیع  یک‌هزار و ۵۰۰ وسائل گرمایشی، توزیع ۲۰ هزار اقلام بهداشتی و درمانی و ده‌ها تن مواد غذایی از جمله اقدامات بوده است.

وی با بیان اینکه ۱۹۰ کانکس مسکونی توسط مردم خیر و مهربان استان به مردم زلزله‌زده اختصاص یافت، تصریح کرد: ۸۹ کانکس حمام و سرویس بهداشتی نیز توسط مردم همدان در این مناطق دایر شد.

صادقی همچنین از احداث پنج واحد خانه بهزیستی در کمترین زمان ممکن توسط بسیج سازندگی در استان کرمانشاه خبر داد.

وی با بیان اینکه جوانان جهادگر آماده کار هستند و برای پیشبرد کار باید دستشان را بگیریم، خطاب به جهادگران بسیجی گفت: نیاز امروز جامعه اقتصادی و تأمین معیشت است و باید به سمت فعالیت‌های اقتصادی رفته و به معیشت خانواده‌ها کمک کرد.

تولیدی با حضور معتادان بهبود یافته توسط جهادگران بسیجی در فامنین

یک کارآفرین جهادگر نیز در این مراسم اظهار کرد: با ۱۵ میلیون آورده شخصی و دریافت ۱۵ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به کمک سپاه استان برای هشت بهبودیافته در منطقه ماماهان فامنین شغل ایجاد کردیم.

مرتضی هوشیار افزود: این افراد امروز مشغول به کار هستند و ماهانه یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حقوق دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه روستای ماماهان با مشکلاتی مواجه شده است، اما تفکر و روحیه بسیجی دست بیماران را گرفته و باعث بهبود و حرکت آنها شده است، گفت: امروز  ۳۶ نفر در این کارگاه خیاطی فعال هستند، همچنین یک موسسه خیریه راه‌اندازی کردیم و ۸۰ خانواده را زیر پوشش قرار دادیم.

این کارآفرین جهادگر خاطرنشان کرد: همچنین ۲۰ خانم در کارگاه صنایع‌دستی مشغول هستند و حداقل ۴۰۰ هزار تومان حقوق دریافت می‌کنند.

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=2875
  • دیدگاه‌ها برای ۱۷۶ پروژه زودبازده و عام‌المنفعه در همدان اجرا شد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.