• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

«تملک اراضی» سنگ مسیر «جاده راه‌آهن همدان»

  • کد خبر : 2710
  • 26 آبان 1397 - 10:13
«تملک اراضی» سنگ مسیر «جاده راه‌آهن همدان»

جاده دسترسی راه‌آهن همدان در انتظار تملک اراضی مورد نیاز برای تکمیل این پروژه است که قرار است توسط استاندارد ی انجام شود، اتفاقی که باید هر چه سریعتر انجام شود.

به گزارش عصر همدان، اگرچه راه‌آهن همدان در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۶ افتتاح شد اما برخی از ابعاد آن از جمله راه دسترسی به‌ طور کامل تکمیل‌ نشده بود و بخشی از آن همچنان باقی‌ مانده است. راه دسترسی به ایستگاه فعلی راه‌آهن نیز یکی از این پروژه‌هاست که با توجه به آخرین هماهنگی به‌عمل‌آمده بین وزارت راه و شهرسازی و استان، شرکت ساخت و زیربناهای کشور در استان مسؤولیت اجرای آن را برعهده‌گرفته است اما زمین‌های بین راه باید توسط استاندارد ی همدان تملک و در اختیار وزارتخانه قرار گیرد.

به همین دلیل این پروژه درانتظار تملک اراضی است که به نظر می‌رسد به دلیل وجود معارضان زمان به نسبت زیادی باید منتظر ماند تا این اتفاق رخ دهد و همچنان باید راه دسترسی به شیوه گذشته مورد استفاده قرار گیرد، البته به‌موازات این اتفاق ایجاد ایستگاه راه‌آهن در داخل شهر که مصوبه حضور وزیر سابق راه و شهرسازی در استان است نیز مدت‌زمان بیشتری برای تکمیل لازم دارد و به همین دلیل اهمیت تکمیل راه دسترسی بیش‌ از پیش مشخص می‌شود، در حال حاضر تکمیل راه دسترسی در انتظار تملک زمین و ۹ کیلومتر باقی‌مانده برای ایجاد ایستگاه راه‌آهن داخل شهری در انتظار برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار است.

مطالعات لازم انجام و نقشه‌ها تهیه‌ شده است

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان همدان اظهار کرد: با توجه به حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در استان همدان قرار شد جاده دسترسی به ایستگاه راه‌آهن توسط شرکت توسعه زیرساخت‌ها احداث شود و حداقل تا انتهای حوزه شهری(سه‌راه دانشگاه آزاد واحد همدان) ادامه یابد.

حبیب نادیان رفیع با بیان اینکه مطالعات لازم انجام و نقشه‌های آن تهیه‌ شده است، افزود: برای انجام این پروژه نیاز به تملک زمین‌های اهالی آن منطقه است که ممکن است اندکی زمان‌بر باشد.

وی با اشاره به اینکه با وجود تعریف ایستگاه داخل شهر نیز این جاده باید تکمیل شود، تصریح کرد: احداث ایستگاه داخل شهر زمان‌بر است و اگر قرار باشد از ایستگاه فعلی راه‌آهن به‌عنوان ایستگاه باربری استفاده شود، باید این جاده تکمیل شود.

۵ کیلومتر انجام‌شده، ۳.۵ کیلومتر باقی‌مانده است

مدیر شرکت ساخت و زیربناهای کشور در استان همدان بیان کرد: تاکنون پنج کیلومتر از راه دسترسی به ایستگاه راه‌آهن همدان با اعتبار ۴ میلیارد تومان انجام‌شده است.

مسعود سیفی با بیان اینکه حدود ۳.۵ کیلومتر از این مسیر باقی‌ مانده است، ادامه داد: پس از حضور معاون وزیر راه در استان، مسئولیت تهیه نقشه و اجرای مسیر بر عهده شرکت ساخت قرار گرفت و استاندارد ی هم تملک و آزادسازی زمین را پذیرفت.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای امر شرکت زیرساخت بنا داشت تا همان جاده رباط را تعریض کند اما استاندارد ی اعلام کرد که جاده‌ای جدید ایجاد شود و تملک اراضی آن را قبول کرد.

مدیر شرکت ساخت و زیربناهای کشور در استان همدان درباره ایستگاه داخل شهر راه‌آهن نیز گفت: دو کیلومتر از خط انتقال ایستگاه به داخل شهر و ایستگاه راه‌آهن جدید اجرا شده و پروژه تا بلوار شهیدهمدانی رسیده است.

وی اظهار کرد: مقدمات لازم برای برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار ۹ کیلومتر باقی‌مانده نیز انجام‌ شده که به‌ زودی انجام می‌شود.

تأمین اعتبار برای تملک زمین توسط استاندارد ی

مدیرکل دفتر فنی استاندارد ی همدان نیز گفت: معاون عمرانی و استاندارد همدان هماهنگی لازم برای تملک اراضی مورد نیاز احداث جاده دسترسی ایستگاه راه‌آهن را به عمل آوردند و دستور لازم برای تخصیص اعتبار در راستای تملک اراضی صادر شده است.

کیوان کاظمی‌مستقیم افزود: استاندارد و معاون عمرانی بر اجرای هرچه سریع‌تر این امر و آغاز ادامه و تکمیل پروژه تأکید کردند و پیگیری‌های لازم در حال انجام است.

هرچند با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و موانع متعدد تأمین اعتبار به نظر می‌رسد که راه ساده‌ای پیش روی مدیران نباشد اما حل این مسئله و تکمیل این پروژه نیاز به مدیریتی خلاق و پویا دارد که هرچه سریع‌تر این نیاز استان برطرف شود.

===============

 سولماز عنایتی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=2710
  • دیدگاه‌ها برای «تملک اراضی» سنگ مسیر «جاده راه‌آهن همدان» بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.