• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1

چله سرمایه‌گذاری در کمان اجلاس جهانی گردشگری

  • کد خبر : 2479
  • 06 آبان 1397 - 14:31
چله سرمایه‌گذاری در کمان اجلاس جهانی گردشگری

چهلمین اجلاس اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) به میزبانی همدان برگزار می‌شود و سرمایه‎گذاری و جذب سرمایه‌گذار یکی از اهداف این اجلاس است که امیدواریم از این فرصت بهترین بهره‌برادری صورت گیرد.

به گزارش عصر همدان،‌ همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین و پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی در سال ۲۰۱۸، تا چند روز آینده میزبان چهلمین اجلاس اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) است، اجلاسی که علاوه بر نقش گردشگری، در سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیز اثرگذار است.

اینکه گفته می‌شود صنعت گردشگری یکی از صنایع درآمدزا برای کشورهاست، مقوله‌ای انکارناپذیر است، مسئله‌ای که همدان به عنوان کهن‌ترین شهر ایران با سابقه سه هزار ساله و آثار تاریخی و طبیعی فراوان می‌تواند به مقوله صنعت گردشگری عینیت بخشد.

در اینکه همدان تاکنون در صنعت گردشگری رشد نیافته و این مقوله مهم مورد غفلت واقع شده است، شکی نیست، هر چند تلاش‌هایی نیز در این راستا صورت گرفته است، اما هنوز هم برای توجه به این اصل مهم دیر نشده و باید از رویدادهای مهمی چون اجلاس جهانی بهره‌برادری لازم صورت گیرد.

همدان تاکنون میزبان رویدادهای بین‌المللی زیادی در عرصه گردشگری، فرهنگی و اقتصادی بوده است که در همه این رویدادها توجه به گردشگری یک اصل مهم شمرده شده، اما هنوز به آنچه ایده‌آل در صنعت توریسم و سرمایه‌گذاری است، نرسیده‌ایم که نیازمند یک بازنگری اساسی است.

زیرساخت‌های همدان اکنون برای میزبانی از سرمایه‌گذاران فراهم شده و همین برای توجه به صنعت توریسم در همدان راهگشا خواهد بود و می‌تواند همدان را بعد از سال‌ها در تیررس توجه قرار دهد.

اجلاس جهانی گردشگری رویدادی بسیار مهم در عرصه گردشگری ملی و استانی است که باید با نگاهی باز و نگرشی متفاوت به آن توجه کرد و بهره‌برادری اقتصادی و سرمایه‌گذاری را در این رویداد جستجو کرد.

میزبانی از اجلاس UNWTO، فرصتی برای جذب سرمایه‌گذار

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در این خصوص اظهار کرد: میزبانی از اجلاس UNWTO حاصل برنامه‌ریزی‌هایی است که باید با ارزیابی، آینده‌نگری، فرصت‌سازی، استفاده بهینه از امکانات و منابع موجود و با هدف حفظ و بهبود شرایط موجود به آن نگاه کرد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی اظهار کرد: با توجه به وجود جاذبه‌های گردشگری طبیعی، تاریخی و فرهنگی در همدان، برنامه‌ریزی برای بهره‌برادری از این فرصت تکلیفی است که مدیران باید در سطح کشور و استان با برنامه عملیاتی به آن بپردازند.

UNWTO فرصتی برای معرفی جذابیت‌های همدان

ریاست هیات مدیره دهکده توریستی گنجنامه که یکی از اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری است نیز بر توجه به امر سرمایه‌گذاری در اجلاس پیش‌رو پرداخت و اظهار کرد: فعالان گردشگری داخلی از فرصت حضور میهمانان اجلاس جهانی گردشگری ۲۰۱۸ در ایران بهره‌مند شوند و برای بهره‌برادری از این فرصت طلایی دریغ نکنند.

سعید ترابیان بیان کرد: سازمان جهانی گردشگری به وسیله متقاعد کردن کشورهای عضو از طریق معرفی مقاصد توریست‌ها از سفر، حداکثر منفعت اقتصادی آن اینکه می‌تواند با خود توریست به همراه بیاورد.

وی اضافه کرد: وقتی در یک رویداد مهم گردشگری بتوان ظرفیت‌های گردشگری را معرفی کرد، می‌توان به صورت غیرمستقیم سرمایه‌گذار به کشور دعوت کرد و صنعت توریسم را تقویت کرد.

اجلاس جهانی گردشگری نقطه عطفی برای آینده سرمایه‌گذاری در ایران

رئیس کانون راهنمایان گردشگری کشور نیز بر لزوم توجه به امر سرمایه‌گذاری گردشگری در اجلاس جهانی به میزبانی همدان با بیان اینکه میزبانی از چنین رویداد بزرگی دریچه جدیدی به سمت سرمایه‌گذاری گردشگری باز می‌کند، افزود: تاکنون رویداد گردشگری در این سطح را نداشتیم، رویدادی که اگر به لحاظ توجه به سرمایه‌گذاری در آن فرصت‌سوزی شود، قابل پذیرش نیست.

اویس کیانی تأکید کرد: اگر بتوانیم از فرصت میزبانی اجلاس جهانی گردشگری استفاده کرده، قراردادهای خوبی منعقد شده و تفاهمات خوبی بسته شود، این اجلاس می‌تواند نقطه عطفی برای آینده سرمایه‌گذاری بوده و گردشگری را متحول کند.

وی ضمن تأکید بر چگونگی سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی برای گردشگری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در اجلاس جهانی گردشگری سرمایه‌گذاران، راهنمایان گردشگری، گردشگری بخش دولتی و بخش خصوصی حضور دارند، می‌توان از این فرصت استفاده کرد و در قالب یک تور بین‌المللی تجاری رویکرد ایران و دولت ایران را در سرمایه‌گذاری نشان داد.

کیانی با بیان اینکه اگر بتوان در اجلاس پیش‌رو قوی ظاهر شد، قطعاً دروازه جدیدی برای گردشگری خواهد بود، گفت: امیدوارم با میزبانی بهتر بتوانیم به اهداف مدنظر در این اجلاس نیز دست یابیم.

انعقاد قراردادهای سرمایه‌گذاری از اهداف اجلاس UNWTO باشد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان نیز ضمن تأکید بر توجه به امر سرمایه‌گذاری در اجلاس جهانی گردشگری اظهار کرد: در شرایط امروز برای توسعه یک استان علاوه بر داشتن نگاه برنامه‌ای، نگاه آینده‌نگرانه، داشتن برنامه قوی و هماهنگی تیم مدیریتی تعامل در سه سطح ملی، بین‌المللی و استانی از ضروریات است.

سید اسکندر صیدایی بیان کرد: پروژه‌های سرمایه‌گذاری همدان در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، زیرساختی و گردشگری مشخص است و بایستی با بهره‌برادری صحیح از میزبانی این اجلاس بتوان انعقاد قراردادهای سرمایه‌گذاری را داشت.

وی با بیان اینکه همدان میزبان این رویداد است و این خود یک نقطه عطفی در گردشگری همدان به شمار می‌رود، افزود: علاوه بر همدان این اجلاس در معرفی ظرفیت‌های کشور نیز اثرگذار است و مسؤولان کشور نیز باید برای جلب نظر سرمایه‌گذاری بخش‌های خصوصی گردشگری حاضر در اجلاس برنامه‌ریزی داشته باشند.

اجلاس گردشگری تقویت‌کننده پایه‌های اقتصادی همدان

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تأکید بر اینکه باید همه تلاشمان را بکار گیریم تا از ظرفیت میراث فرهنگی و منابع‌طبیعی استان برای بهره‌مندی بهتر از میزبانی استفاده کنیم، اظهار کرد: میزبانی این اجلاس‌ها می‌تواند یاری‌گر و تقویت‌کننده پایه‌های اقتصادی استان و حتی کشور باشد.

اکبر رنجبرزاده بیان کرد: با توجه به وجود آثار بی‌نظیر در استان، مدیریت ارشد استان باید به صورت مداوم بخشی از برنامه‌ریزی و مدیریت استانی را به توسعه گردشگری و ایجاد زیرساخت اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه برای حضور و بهره‌مندی بهتر از این اجلاس باید برنامه‌ریزی خوبی صورت گیرد، گفت: آشنایی مهمانان حاضر در اجلاس با زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و در جذب سرمایه‌گذار در سطوح اقتصادی اثرگذار خواهد بود.

به گزارش فارس؛ همدان شهری گردشگری و نه صنعتی است و سال‌هاست که مسؤولان بر توسعه همدان به لحاظ گردشگری تأکید دارند، اما همچنان این مسئله در حد حرف بوده و جا برای کار زیاد است.

سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری ارتباط نزدیکی با صنایع هتلداری، حمل و نقل، آژانس‌های مسافرتی و… دارد و باید دست‌اندرکاران با توجه به گردشگری موجبات رشد و ارتقا در سایر بخش‌ها را نیز فراهم کنند.

وقتی می‌توان با جذب توریست داخلی و خارجی علاوه بر افزایش درآمد موجب اشتغالزایی نیز شد، بنابراین دلیلی برای فرصت‌سوزی نیست و باید از اثرات مثبت رویداد اجلاس جهانی گردشگری به نحو احسن بهره‌مند شد.

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=2479
  • دیدگاه‌ها برای چله سرمایه‌گذاری در کمان اجلاس جهانی گردشگری بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.