• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
1
دبیر هیأت رئیسه مجلس:

نباید برای مطالبه تعهدات قانونی مان به دیپلماسی التماسی رو آوریم

  • کد خبر : 2384
  • 30 مهر 1397 - 11:05
نباید برای مطالبه تعهدات قانونی مان به دیپلماسی التماسی رو آوریم

دبیر هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه عدم پیگیری موضوع آزادی دیپلمات ایرانی به بهانه امتیازگیری از اروپا یک ضعف دیپلماسی است، گفت: اینکه مواضع قانونی و به حق خود را نادیده بگیریم، به بهانه امتیاز گرفتن از اروپا، یک نوع دیپلماسی فعال نیست بلکه دیپلماسی التماسی محسوب می شود.

به گزارش عصر همدان، اکبر رنجبرزاده  با اشاره به بازداشت اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی، اظهار کرد: طبق قوانین بین المللی دیپلماتهای همه کشوره ا از مصونیت برخوردار هستند و حال اتهام زنی به یک دیپلمات در هر کشوری نمیتواند موجب بازداشت او شود.

 وی با اشاره به اینکه اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی به ناحق بازداشت شده، گفت: انتظار می رود که وزارت امور خارجه فعالانه تر موضوع بازداشت دیپلمات ایرانی را پیگیری کند تا اعتبار بین المللی جمهوری اسلامی ایران حفظ شود و این امر نیازمند پیگیری مداوم و جدی است.

دبیر هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه سؤال از آقای ظریف برای کوتاهی وزارت امور خارجه در خصوص پیگیری آزادی دیپلمات ایرانی در مجلس در دست پیگیری و انجام است، افزود: البته در کمیسیون امنیت ملی این موضوع در دست بررسی قرار گرفته و ادامه دارد اما انتظار میرود که موضوع به فراموشی سپرده نشود و به صورت روزانه و مداوم مورد پیگیری قرار بگیرد.

عدم پیگیری موضوع آزادی دیپلمات ایرانی به بهانه امتیاز گیری از اروپا یک ضعف دیپلماسی است

وی تأکید کرد: هر نوع عقب نشینی برای امتیازگیری از اروپا در عرصه دیپلمات ایرانی به عنوان یک برگ برنده پیش رونده نیست بلکه یک نوع ضعف دیپلماتیک محسوب میشود.

رنجبرزاده ادامه داد: اینکه ما مواضع قاطع، قانونی و محکم و به حق را نادیده بگیریم تنها برای اینکه بتوانیم امتیاز بگیریم، این یک نوع دیپلماسی فعال نیست بلکه دیپلماسی التماسی محسوب می شود و اگر چنین انجام شود، نقطه ضعف دیپلماسی است.

وی با بیان اینکه بعضا گفته شود که به صورت مخفی و یا غیرعلنی برای آزادی دیپلمات ایرانی در تلاشیم، پذیرفته و زیبنده دیپلماسی کشور نیست، افزود: ما هر کجا اقتدار را کنار گذاشتیم و از مسیرهای دیگری مطالبات به حق مان ا پیگیر بودیم، آنجا به حقوق حقه جمهوری اسلامی نرسیدیم؛ بنابراین این مسیر، مسیر مردودی است و باید با اقتدار خواسته به حق را در عرضه آزادی دیپلمات ایرانی دنبال کنیم؛ نه اینکه برخی مواضع مان را کاهش دهیم و به حاشیه ببریم و پیگیری را مخفی و دنبال مطالبات دیگری باشیم.

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=2384
  • دیدگاه‌ها برای نباید برای مطالبه تعهدات قانونی مان به دیپلماسی التماسی رو آوریم بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.