• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
1
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد

پیگیری راه‌اندازی مرکز پیوند کبد در همدان

  • کد خبر : 226
  • 30 تیر 1397 - 15:40

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان از پیگیری راه‌اندازی مرکز پیوند کبد در همدان خبر داد.

به گزارش عصر همدان، محمدرضا عبادیان ظهر امروز در دومین همایش جشن «نفس» در استان همدان، با بیان اینکه انسان‌های بزرگ کارهای بزرگ انجام می‌دهند، اظهار کرد: امروز کارهای بزرگ و خیری در جامعه انجام می‌گیرد که در رگ و پوست جامعه جریان دارد، این کارها انسان را یاد جنگ و دفاع مقدس می‌اندازد که چه کسانی از جان خود می‌گذشتند تا به دیگران زندگی ببخشند.

وی با اشاره به اینکه وقتی با برخی از خانواده‌های بیمار مرگ مغزی صحبت می‌کنیم و از شرایط بیماری عزیزانشان صحبت می‌کنیم، کمتر از یک ساعت به اهدای عضو رضایت  می‌دهند، گفت: آنها در مدت کوتاهی تصمیم بزرگی می‌گیرند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی در استان همدان با بیان اینکه اطلاعات ما از اهدای عضو به هم نزدیک شده است، افزود: با اقدامات صورت گرفته از سوی انجمن اهدای عضو استان، معاونت درمان و… اطلاعات ما برای اهدای عضو نزدیک به هم شده است.

وی با اشاره به اینکه طی چند سال اخیر روند اهدای عضو در استان رشد داشته‌ است، خاطرنشان کرد: سال گذشته به همین منظور نخستین جشن «نفس» را برای تقدیر از خانواده‌های اهداکننده برگزار کردیم.

عبادیان با بیان اینکه طی سالهای اخیر شاهد رشد چندین برابری اهدای عضو بودیم، افزود: برخی به جای اینکه اجازه دهند اعضای عزیزانشان زیر خاک بماند از طریق اهدای عضو جان دوباره به دیگران می‌بخشند که این موضوع بسیار ارزشمند است.

فرهنگ اهدای عضو فراگیر شده است

وی با اشاره به اینکه سه سال پیش ۶۱ کارشناس را در زمینه فنی آموزش دادیم که چند نفر از آنها همراه مدیر عامل انجمن اهدای عضو فعالیت دارند، گفت: این تیم در زمینه اهدای عضو اقدام فنی و دقیق انجام می‌دهند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه اکنون طبق شرایط جدید به دنبال تعداد رضایت گرفته‌ها نمی‌رویم بلکه بررسی می‌کنیم که چرا از خانواده بیماری رضایت نگرفته‌ایم، افزود:  نواقص موجود را بررسی کرده و اقداماتی در این زمینه انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه امروز در همایش «نفس» بسیاری از افراد از روستاها آمده‌اند و این نشان می‌دهد فرهنگ اهدای عضو همه جا مورد توجه قرار گرفته است، گفت: با خانواده‌هایی که رضایت به اهدای عضو ندادند وقتی بعداً صحبت داشتیم، پشیمان بودند که چرا رضایت نداده‌اند تا اعضای عزیزانشان زندگی دوباره به نیازمندان ببخشد.

عبادیان از پیگیری راه‌اندازی مرکز پیوند کبد در استان خبر داد و افزود: در حال حاضر اعضای کلیه و قرنیه را در استان پیوند می‌زنیم و برای راه‌اندازی مرکز پیوند کبد کارهای اساسی صورت گرفته و اقدامات اولیه این حرکت بزرگ انجام شده است.

وی بیان کرد: امیدواریم یک سال آینده اقدام اساسی انجام شود تا پیوند کبد بزنیم و از اعزام بیماران به تهران و شیراز جلوگیری کنیم

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=226
  • دیدگاه‌ها برای پیگیری راه‌اندازی مرکز پیوند کبد در همدان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.