• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
2
عملکرد ضعیف ورزش همدان در رویداد گردشگری 2018

از تنور «همدان، ۲۰۱۸» نانی برای ورزش گرم نشد / «تبریز ۲۰۱۸» قوی‌تر از «همدان ۲۰۱۸»

  • کد خبر : 2046
  • 12 مهر 1397 - 14:36
از تنور «همدان، ۲۰۱۸» نانی برای ورزش گرم نشد / «تبریز ۲۰۱۸» قوی‌تر از «همدان ۲۰۱۸»

عملکرد دستگاه ورزش همدانی در برگزاری برنامه‌های ورزشی در راستای رویداد گردشگری ۲۰۱۸ نسبت به همنام تبریزی خود بسیار ضعیف‌ بود و باید گفت از تنور «همدان، ۲۰۱۸» نانی برای ورزش همدان گرم نشد.

به گزارش عصر همدان، کشور ایران در سال میلادی ۲۰۱۸ میزبان دو رویداد گردشگری به نام «همدان، ۲۰۱۸» و «تبریز، ۲۰۱۸» بود که یکی به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی و دیگری به نام پایتخت گردشگری جهان اسلام این فرصت را داشتند تا پتانسیل‌های گردشگری خود را به جهانیان نشان دهند.

اما در کنار این رویداد عظیم گردشگری، هر استان کمیته‌های مختلفی برای برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های ۲۰۱۸ داشتند که یکی از آنها کمیته ورزشی بود.

استان همدان نسبت به استان آذربایجان شرقی بسیار دیرتر کار خود را در کمیته ورزش شروع کرد و امروز شاهد آن هستیم که در حوزه ورزش «تبریز، ۲۰۱۸» بسیار قوی‌تر از «همدان، ۲۰۱۸» ظاهر شد و دستگاه ورزش استان نتوانستند از این موقعیت به خوبی استفاده کند.

یکی از پتانسیل‌های ورزش استان همدان مربوط به ورزش‌های زمستانی به خصوص رشته اسکی می‌شود، جایی که پیست اسکی تاریک‌دره همدان زبانزد اسکی‌بازان مطرح کشور است.

اما در زمستان سال ۹۶ که به نوعی شروع سال جدید میلادی ۲۰۱۸ بود، به راحتی هرچه تمام‌تر از کنار مسابقات یا جشنواره‌های مختلف اسکی عبور کردیم و به نوعی شاه فصل ورزش اسکی را از دست دادیم.

شاید مسئولان دستگاه ورزش استان بر این باورند که سال ۲۰۱۸ میلادی برای اجرای برنامه‌های خود از ابتدای سال شمسی شروع شده است که مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان در تاریخ ۲۱ فروردین‌ماه خود که به نوعی سه ماه از ابتدای سال ۲۰۱۸ گذشته است، در مصاحبه با خبرگزاری ایرنا بیان کرده است: «از هیات‌های ورزشی می‌خواهیم تا نسبت به اخذ امتیاز میزبانی رویدادهای ملی و بین‌المللی در رشته‌های مختلف تلاش و برنامه‌ریزی داشته باشند» و این بدان معناست که سه ماه بعد از آغاز سال ۲۰۱۸ دستگاه ورزش استان از هیأت‌ها خواسته تا برای میزبانی مسابقات تلاش کنند و تازه شروع کنند به برنامه‌ریزی!».

اما جالب اینجاست که ریاست کمیته ورزش رویداد «تبریز، ۲۰۱۸» که مدیریت آن بر عهده مدیرکل ورزش آذربایجان‌شرقی است در تاریخ ۲۸ آذرماه سال ۹۶ یعنی درست چند روز مانده به آغاز سال جدید میلادی طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری تسنیم گفته که: «۱۰ رویداد ورزشی علمی و پژوهشی بین‌المللی و آسیایی برای تبریز ۲۰۱۸ نهایی شده است و مسابقات بین‌المللی کشتی جام تختی بهمن ماه ۹۶، جشنواره بین‌المللی بومی و محلی، لیگ جهانی والیبال نشسته، همایش ۱۵۰ هزار نفری پیاده‌روی خانوادگی و همگانی، مسابقات والیبال نوجوانان قهرمانی آسیا، همایش ۵ هزار نفری کوه‌روی خانوادگی، همایش ۱۰ هزار نفری دوچرخه‌سواری همگانی، تور دوچرخه‌سواری بین‌المللی آذربایجان، همایش علمی و پژوهشی بین‌المللی و مسابقات هندبال جوانان آسیا در سال ۹۶ و ۹۷ با رویکرد «تبریز، ۲۰۱۸» برگزار می‌شود».

این فرق برنامه‌ریزی دو استان در برگزاری رویدادهای گردشگری است که یکی قبل از سال میلادی ۲۰۱۸ برنامه‌ریزی دقیق انجام داده و آن یکی تازه سه ماه از آغاز سال جدید خواستار برنامه‌ریزی و قبول میزبانی برای آن هم توسط هیأت‌های ورزشی است.

آذربایجان‌شرقی رقیب همدان در رویداد گردشگری ۲۰۱۸، تا به امروز رویدادهای مهم بین‌المللی و آسیایی همچون قهرمانی والیبال نوجوان آسیا، تورنمنت فوتسال با حضور تیم‌های ایران، ژاپن، اوکراین و بلاروس، تور دوچرخه سواری آذربایجان با حضور برترین رکاب‌زنان جهان، مسابقات لیگ جهانی والیبال نشسته، مسابقات قهرمانی اسنوکر آسیا و صدها برنامه کشوری را برگزار کرده است.

اما این طرف ماجرا، استانی که داعیه پایتخت تاریخ و تمدنی را دارد تنها توانسته تنها ۱۳ برنامه در سطح بین‌المللی و کشوری همچون مسابقات شطرنج قهرمانی آسیا، شطرنج بین‌المللی ابن‌سینا، جشنواره اسب اصیل عرب، جشنواره پاراگلایدر کشور و… در راستای رویداد همدان ۲۰۱۸ برگزار کند.

«همدان، ۲۰۱۸» فرصت بسیار مناسبی برای توسعه ورزش این استان  بوده و بهترین فرصت برای بهره‌مندی از کلیه پتانسیل‌ها و معرفی جاذبه‌ها، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مختلف این شهر، در حوزه‌های چون گردشگری، تاریخی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و به‌ویژه توسعه زیرساخت‌ها و امکانات ورزشی و در رأس آنها توجه به توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای است.

به طور مثال جلسات کمیته ورزش تبریز ۲۰۱۸ بارها در وزارت ورزش و با ریاست دکتر احمدی معاون وزیر و حتی مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها برگزار شده، اما در استان همدان اختلاف پنهان استاندارد همدان و مدیرکل ورزش اجازه نداد حتی یک جلسه استانی کوچک هم برگزار شود.

این اختلاف بچه‌گانه جناب نیکبخت و منعم باعث شده تا دودش به چشم ورزش استان و واگذاری میدان به رقیب همدان یعنی تبریز در «رویداد، ۲۰۱۸» شود.

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=2046
  • دیدگاه‌ها برای از تنور «همدان، ۲۰۱۸» نانی برای ورزش گرم نشد / «تبریز ۲۰۱۸» قوی‌تر از «همدان ۲۰۱۸» بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.