• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3
سال گذشته

۲ میلیون نفر برای شرکت در مراسم اربعین از همدان عبور کردند

  • کد خبر : 2019
  • 10 مهر 1397 - 16:41
۲ میلیون نفر برای شرکت در مراسم اربعین از همدان عبور کردند

معاون سیاسی استاندارد همدان با بیان اینکه اربعین جلوه‌ای ازقدرت‌نمایی جهان اسلام دربرابر جهان کفر است، گفت: سال گذشته بیش از ۲ میلیون نفر برای شرکت در مراسم اربعین حسینی از همدان عبور کردند که به بهترین وجه از آنها پذیرایی شد.

به گزارش عصر همدان،‌ سعید شاهرخی ظهر امروز در جمع اعضای ستاد اربعین استان همدان با بیان اینکه دنیای استکبار ۴۰ سال است تلاش می‌کند ارزش‌های انقلاب اسلامی که بر مبنای ارزش‌های حسینی پایه‌گذاری شده را متوقف کند، افزود: باید در مقابل توطئه‌های دشمن ایستادگی کرد.

وی با بیان اینکه دشمن برای کمرنگ کردن مراسم اربعین نیز برنامه‌ریزی کرده است، گفت: از طرف دیگر با تحمیل جنگ اقتصادی و بزرگ کردن مشکلات و پررنگ کردن نقاط ضعف به دنبال فاصله انداختن بین مردم و حاکمیت است.

معاون سیاسی استاندارد همدان عنوان کرد: امسال دنیای استکبار در تلاش بود با استفاده از ابزار رسانه حضور مردم در مراسم عزاداری دهه اول محرم را کمرنگ نشان دهد اما به لطف خدا حضور مردم نسبت به سال گذشته پررنگ‌تر بود.

وی با تأکید بر اینکه توطئه‌های دشمنان سبب سنگین‌تر شدن مسؤولیت ما می‎شود، یادآور شد: سال گذشته بیش از ۲ میلیون نفر برای شرکت در مراسم اربعین حسینی از همدان عبور کردند که به بهترین وجه از آنها پذیرایی شد.

شاهرخی با بیان اینکه مردمی برگزار شدن مراسم اربعین حسینی را باید افتخاری برای خود بدانیم زیرا پذیرایی از زائران یک ارزش است، تصریح کرد: مراسم اربعین جلوه‌ای از قدرت‌نمایی جهان اسلام و تشیع دربرابر جهان کفر است که همواره به دنبال تخطئه کردن ارزش‌های اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه باید نهایت تلاش خود را کنیم تا کارها به صورت روان انجام شود، خاطرنشان کرد: ضمن پرهیز از اسراف، لازم است از همه امکانات استان برای هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم و پذیرایی از زائران استفاده شود.

 خروج زائران همدانی از مرز خسروی/ راه‌اندازی ۱۰ موکب درعراق
همچنین مدیرکل امور اجتماعی استاندارد ی همدان، مهرداد نادری‌فر  به تشریح برنامه‌های ستاد اربعین استان پرداخت و اظهار کرد: سال گذشته در استان ۴۰ ایستگاه صلواتی فعال بود که توانستند از ۲ هزار زائر میزبانی کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته روزانه ۸ هزار نفر در ایستگاه‌های صلواتی اسکان داده‌ شدند و به ۱۰۰ هزار نفر غذا داده شد، افزود: اربعین سال گذشته ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از استان همدان عبور کردند.

مدیرکل امور اجتماعی استاندارد ی همدان با بیان اینکه در اربعین سال گذشته ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان نذورات و کمک مردمی در سطح استان جمع‌آوری شد، ترویج فرهنگ اربعین، توجه به نظم و امنیت، توجه به اصل مردمی بودن برنامه اربعین، تسهیل گر بودن دستگاه‌های اجرایی، احترام به فرهنگ مردم عراق، تقویت انسجام مکتب تشیع و ادیان الهی، تقرب بین مذاهب اسلامی، ترویج تأثیرات گردهمایی بزرگ اربعین، توجه به حاکمیت قانون و تأمین بسترهای نظم و امنیت در مرزها را از جمله موارد مورد تأکید وزارت کشور عنوان کرد.

وی با تأکید بر اینکه توجه به مسائل فرهنگی در ایستگاه‌های صلواتی مورد توجه گروه‌های فعال قرار گیرد، خاطرنشان کرد: توجه به مردم‌محوری، توسعه مشارکت‌ها و اقدامات داوطلبانه، ساماندهی هیأت‌های مذهبی و افراد داوطلب، ارائه خدمات مناسب به زائران، بالا بردن تنوع خدمات در ایستگاه‌های صلواتی، کاهش و مدیریت هزینه‌های غیر ضرور و عدم استفاده از نماد سازمان‌های دولتی را از دیگر مواردی برشمرد که باید توسط مدیران ایستگاه‌های صلواتی مورد توجه قرار گیرد.

نادری‌فر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه همدان در بخش اعزام زائر به عراق جزء پنج استان نخست کشور است، گفت: امسال زائران خارجی از کشورهای افغانستان و پاکستان از مرز شلمچه، زائران کشور آذربایجان از مرز خسروی و زائران همدان نیز از مرز خسروی برای حضور در مراسم اربعین می‌گذرند.

وی در پایان از راه‌اندازی دفتر کنسولگری وزارت خارجه عراق در همدان خبر داد و گفت: امسال از طرف ایران ۶۲۲ موکب در عراق برپا می‌شود که سهم استان همدان ۱۰ موکب است.

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=2019
  • دیدگاه‌ها برای ۲ میلیون نفر برای شرکت در مراسم اربعین از همدان عبور کردند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.