• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
1
رئیس اتحادیه کتاب و لوازم‌التحریر همدان خبر داد

کاهش ۵۰ درصدی فروش لوازم‌التحریر در همدان

  • کد خبر : 1837
  • 03 مهر 1397 - 10:00
کاهش ۵۰ درصدی فروش لوازم‌التحریر در همدان

رئیس اتحادیه کتاب و لوازم‌التحریر شهرستان همدان گفت: میزان فروش لوازم التحریر در آغاز سال تحصیلی جاری نسبت به سال گذشته با کاهش ۵۰ درصدی روبه‌رو بوده است.

به گزارش عصر همدان، عباس ستاره با بیان اینکه انواع کالاهای لوازم‌التحریر به اندازه لازم در بازار وجود دارد، اظهار کرد: متأسفانه افزایش قیمت لوازم‌التحریر به اندازه‌ای است که بخشی از مردم نمی‌توانند همه نیازهای خود را برطرف کنند.

وی با اشاره به اینکه فروشندگان از گرانی کالاها سود نمی‌برند، افزود: هرچه کالا افزایش قیمت داشته باشد فروشنده خرد متضرر می‌شود چراکه میزان فروش آن کاهش می‌یابد.

رئیس اتحادیه کتاب و لوازم‌التحریر همدان تصریح کرد: لوازم‌التحریر، کالایی که قابلیت انبار شدن داشته باشد ندارد و اگر در آغاز سال تحصیلی به فروش نرسد، به سختی توسط مردم خریداری می‌شود.

وی ادامه داد: اگرچه تاجران و واردکنندگان لوازم‌التحریر پیش از گرانی ارز و افزایش قیمت‌ها نسبت به تأمین نیاز بازار اقدام کردند اما به قیمت جدید این کالاها را در اختیار بازار قرار دادند.

ستاره خاطرنشان کرد: قیمت دفتر صد درصد و قیمت برخی از کالاهای لوازم‌التحریر ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد میزان خرید مردم در سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، گفت: به نظر دولت برای خرید لوازم‌التحریر ضروری باید یارانه در نظر بگیرد و کالاهایی را در اختیار مردم با قیمت مناسب قرار دهد.

رئیس اتحادیه کتاب و لوازم‌التحریر همدان اظهار کرد: البته در حال حاضر دانش‌آموزان دفاتر تعاونی و یا دولتی به شکل گذشته را نمی‌پسندند و خانواده‌ها نیز به دنبال خرید کالای شکیل برای فرزندان خود هستند.

وی با اشاره به اینکه با برگزاری هرگونه نمایشگاه عرضه لوازم‌التحریر مخالف هستیم، افزود: متأسفانه تجربه نشان داده که اجناس نامرغوب در این نمایشگاه‌ها عرضه می‌شود که به نفع مردم نیست.

ستاره درباره تصاویر مندرج بر روی لوازم‌التحریر تصریح کرد: در حال حاضر لوازم‌التحریر با تصاویر نامناسب در بازار وجود ندارد و خانواده‌ها نیز به مانند گذشته از آن‌ها استقبال نمی‌کنند.

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=1837
  • دیدگاه‌ها برای کاهش ۵۰ درصدی فروش لوازم‌التحریر در همدان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.