• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

گلایه مردم از صف‌های طولانی تمدید اعتبار و تعویض دفترچه تامین اجتماعی در همدان

  • کد خبر : 1827
  • 02 مهر 1397 - 14:25
گلایه مردم از صف‌های طولانی تمدید اعتبار و تعویض دفترچه تامین اجتماعی در همدان

صف‌های طولانی و تاخیر در انجام امور مربوط به تمدید، تعویض و واریز فیش‌های مربوط به دفترچه های تامین اجتماعی موجب نارضایتی و شکایت مردم همدان شده است.

به گزارش عصر همدان، به دنبال تماس چندین شهروند همدانی با دفتر تسنیم و اعلام مشکل شلوغی بیش از حد و ازدحام جمعیت در کارگزاری شعبه دو تامین اجتماعی همدان، راهی این کارگزاری شدیم تا از نزدیک در جریان این مشکل مردم قرار بگیریم.

وارد کارگزاری شعبه دو تامین اجتماعی همدان واقع در خیابان بین‌النهرین، کوچه شهید بهرامی می‌شوم.

از درب ورودی این مرکز صدای شلوغی جمعیت به گوش می‌رسد. از چندین پله بالا می‌روم اما جمعیت زیاد مردم اجازه ورود به داخل را نمی‌دهد.

چند دقیقه‌ای پشت درب ورودی در انتظار می‌مانم تا راه بتوانم وارد سالن تعویض و تمدید دفترچه تامین اجتماعی شوم.

پس از گذشته ۱۰ دقیقه می توانم وارد سالن می‌شوم، تعداد اندکی از مردم بر روی صندلی نشسته و جمعیت زیادی هم به شکل ایستاده در انتظار رسیدن نوبت خود هستند.

مردم از این وضعیت گلایه‌مندند و می گویند این شلوغی و ازدیاد جمعیت تنها مربوط به امروز نیست و در هر دوره‌ای که مراجعه می‌کنیم باید ساعات زیادی را صرف ایستادن در صف کنیم.

یکی از خانم‌ها که به گفته خود بیش از دو ساعت از وقت خود را در صف ایستاده است به خبرنگار تسنیم گفت: هرگاه برای تمدید و تعویض دفترچه مراجعه می‌کنم با شلوغی مواجه می‌شوم و از طرفی هم تعداد باجه‌های انجام امور متناسب با تعداد حضور مردم نیست.

وی تصریح کرد: یکی از باجه‌ها که مخصوص تمدید دفترچه است، کار نمی‌کند و پرسنلی هم در آن دیده نمی‌شود در حالی که در ماه‌های گذشته این باجه و سیستمش فعال بوده است.

این خانم با گلایه از اینکه مشکل ما فقط به تمدید اعتبار و تعویض دفترچه ختم نمی‌شود و برای واریز حق بیمه هم در همین کارگزاری دچار مشکل هستیم، ابراز کرد: در طرف دیگر این سالن تعدادی باجه برای دریافت حق بیمه فعال است اما تعداد باجه‌ها برای این میزان مراجعه کننده کافی نیست.

یک مراجعه کننده آقا نیز در از میان جمعیت به خبرنگار تسنیم گفت: می‌گویند برای جلوگیری از شلوغی حق بیمه خود را در اواسط فصل پرداخت کنید در حالیکه ما حتی در روزهای واپسین فصل هم به سختی می‌توانیم این پول را تامین کنیم چه برسد به اواسط آن فصل.

وی افزود: بالاخره مسئولین مسئول‌اند و اختیار و مسئولیت حل و فصل امور مردم را برعهده گرفته‌اند بنابراین حل این مشکل شلوغی بر عهده آن‌ها است و حق ندارند بگویند تقصیر مردم است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، سری به طرف دیگر این سالن که محل پرداخت و دریافت حق بیمه افراد زیرپوشش تامین اجتماعی است می‌زنم، این قسمت نیز مملو از جمعیت است و تعدادی از باجه ها که مخصوص دریافت حق بیمه است تبدیل به باجه‌های تمدید اعتبار و تعویض دفترچه شده است اما بازهم پاسخگوی نیاز مردم نبوده و به اعتقاد مردم کارهایشان به کندی انجام می‌شود.

مدریت این کارگزاری در طبقه دوم این ساختمان قرار دارد، بنابراین به سمت اتاق مدیریت کارگزاری می‌روم تا از علت شلوغی و گلایه مردم مطلع شوم.

آغاز هر فصل اوج شلوغی و ازدیاد جمعیت در کارگزاری است

مدیرعامل کارگزاری شعبه یک تامین اجتماعی همدان گفت: در روزهای نخستین شروع هرفصل با شلوغی و ازدیاد جمعیت در کارگزاری مواجه هستیم.

محمد علیجانی اظهار داشت: تعداد ارباب رجوعان کارگزاری بسیار زیاد و متاسفانه بیشتر آنان فقط در اواخر ماه و یا روزهای پایانی فصل برای پرداخت حق بیمه خود مراجعه می کنند و موجب شلوغی می‌شوند.

وی با بیان‌اینکه اگر مراجعه کنندگان در نیمه هر ماه یا فصل برای انجام امور بیمه‌ای خود بیایند دیگر با صف های طولانی مواجه نمی‌شوند، تصریح کرد: این شدت مراجعه بر روند انجام امور سیستمی هم تاثیرگذاشته و عملکرد و سرعت سیستم‌ها هم پایین می‌آید.

مدیرعامل کارگزاری شعبه یک تامین اجتماعی همدان در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم که چرا یکی از باجه‌های تمدید دفترچه در طبقه اول غیر فعال است، ابراز کرد: سیستم این باجه خراب شده است بنابراین برای تسریع در انجام امور مراجعه کنندگان از بادجه های دریافت و پرداخت حق بیمه کمک گرفته‌ایم.

علیجانی با تاکید بر اینکه شلوغی کارگزاری پس از چند روز تعطیلی و آن ها در نخستین روزهای هرفصل، امری طبیعی و همیشگی است، گفت: این مشکل تنها مربوط به همدان نیست بلکه همه شعب کارگزاری تامین اجتماعی درگیر این مشکل هستند.

وی گفت: افراد زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی، حق بیمه خود را به شکل سه ماه یک بار پرداخت می‌کنند و همه مردم در روزهای پایانی ماه سوم برای پرداخت مراجعه می کنند درحالی که می توانند با پرداخت زودهنگام و در ماه میانی فصل به حل این مشکل کمک کنند.

پس از گفتگو با مدیرعامل این کارگزاری، این مسئول به میان مردم آمد و ضمن بازدید از روند انجام امور در باجه‌ها از همکارانش خواست تا با سرعت بیشتری به کار مردم رسیدگی کنند.

تنها راه حل مشکل شلوغی کارگزاری در دست مردم است

رئیس شعبه یک تامین اجتماعی همدان گفت: تنها راه حل مشکل شلوغی کارگزاری شعب تامین اجتماعی در دست مردم است.

عبدالمجید حسینی نیز اظهار داشت: مردم در اوایل هر فصل برای پرداخت حق بیمه و تمدید اعتبار دفترچه های خود به کارگزاری هجوم می‌آورند و موجب ایجاد صف های طولانی، شلوغی و کاهش عملکرد سیستم می‌شوند.

وی با بیان اینکه تنها راه حل این مشکل این است که مردم تاریخ مراجعه‌شان را تغییر دهند، ابراز کرد: افرادی که در روزهای نیمه ماه مراجعه می‌کنند بدون اتلاف وقت و یا ایستادن در صف‌های طولانی به سرعت کارهایشان انجام می‌شود.

رئیس شعبه یک تامین اجتماعی همدان با تاکید براینکه در هفته دولت شعبه سه تامین اجتماعی واقع در میدان عین‌القضات همدان افتتاح شده است، عنوان کرد: اما متاسفانه مردم صرفا بر طبق عادت برای انجام امور به شعبه یک مراجعه می‌کنند.

حسینی به تعداد باجه‌های تمدید اعتبار و تعویض دفترچه در کارگزاری شعبه یک تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: تعداد باجه‌ها بر اساس نوع کار شناور است و بر اساس نیاز کارکرد باجه‌ها را تغییر می‌دهند اما در مجموع سه باجه دائم برای تمدید دفترچه وجود دارد.

وی افزود: هنگام شلوغی و ترافیک جمعیت از زیر زمین این ساختمان هم برای انجام تعویض دفترچه استفاده می‌شود.

رئیس شعبه یک تامین اجتماعی همدان گفت: درست است که می گوییم مردم در اواسط ماه و یا فصل برای پرداخت حق بیمه خود مراجعه کنند و به روزهای پایانی موکول نکنند اما از طرفی هم وضعیت اقتصادی مردم خوب نیست و برخی توانایی پرداخت زودهنگام را ندارند.

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=1827
  • دیدگاه‌ها برای گلایه مردم از صف‌های طولانی تمدید اعتبار و تعویض دفترچه تامین اجتماعی در همدان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.