• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3
امام جمعه موقت تهران:

آمریکا آرزوی براندازی جمهوری اسلامی را به گور خواهد برد/ ملت ایران دشمن را خسته کرده است

  • کد خبر : 1772
  • 31 شهریور 1397 - 14:51
آمریکا آرزوی براندازی جمهوری اسلامی را به گور خواهد برد/ ملت ایران دشمن را خسته کرده است

امام جمعه موقت تهران با اشاره به مشکلاتی که دشمن برای ملت ایران طی ۴۰ سال گذشته پیش آورده است؛ گفت: رئیس جمهور آمریکا به صراحت بیان می‌کند که ما دنبال براندازی این نظام هستیم و ما اعلام می‌کنیم شما این آرزو را به گور خواهید برد.

به گزارش عصر همدان، حجت‌الاسلام احمد خاتمی ظهر امروز در یادواره شهدای روحانی ملایر در مسجد جامع ملایر ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) و یاران وفادارشان و شهادت امام سجاد(ع) اظهار کرد: انقلاب اسلامی تداوم و امتداد نهضت حسین(ع) در کربلاست.

 وی با اشاره به اقدام تروریستی تعدادی از منافقان در مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز گفت: ریشه این اقدامات زیر سر دشمنان قسم‌خورده این نظام است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه هدف از این اقدامات دلسرد کردن مردم از انقلاب است، افزود: دشمنان می‌خواهند ملت ایران را نسبت به نظام بدبین کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از برکات انقلاب اسلامی باز کردن باب شهادت بود، گفت: همین خون‌های مطهر و شهادت‌هاست که ۴۰ سال است انقلاب اسلامی را حفظ کرده است.

خاتمی در ادامه‌ با اشاره به نقش روحانیت در پیروزی انقلاب گفت: روحانیت از جنس مردم و در بین مردم بوده و روحانیت همواره در همه عرصه‌ها در کنار مردم فداکاری کرده و بسیاری از شهدای ما از قشر روحانیت هستند.

وی با بیان اینکه روحانیت در سه عرصه فرهنگی، سیاسی و تاثیرگذاری در خدمات اجتماعی از پیش از انقلاب تا به امروز نقش‌آفرین بوده است، تصریح کرد: وقتی امام راحل به عنوان زعیم روحانیت و فقیه فرهیخته وارد میدان شد سیل‌های خروشان به هم پیوست و حاصل آن پیروزی انقلاب با فداکاری همه ملت ایران در کنار روحانیت بود.

 امام جمعه موقت تهران بیان کرد: امروز نیز این ولایت فقیه و روحانیت است که کشور را در طول ۴۰ سال از پیروزی انقلاب نگه داشته است.

وی با بیان در طول هشت سال دفاع مقدس بیش از ۴ هزار نفر از روحانیت به شهادت رسیدند گفت: شهدا از آغاز دین مبین اسلام تا به امروز یک هدف و یک آرمان داشته و آن هم این بوده که قانون خدا بر عالم حاکم شود و به این هدف رسیدند.

خاتمی بیان کرد: این قانون در ایران اسلامی این بود که حاکمیت به دست دین قرار گیرد و قانون اسلامی ما نیز یک قانون دینی است و حاکمان و مجریان آن مسلمان و شیعه هستند، هر چند شاید عیب و نقصی در آنها باشد اما مهم آن است که مجریان کشور دینی و شیعه هستند.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ، ایران هیچ گاه بی‌دشمن نبوده است؛ افزود: هیچ  حکومتی بی‌دشمن نیست و اگر باشد جای حرف دارد، اگر امروز انقلاب اسلامی ما دشمن نداشته باشد باید در حقانیت خود شک کنیم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه طبیعی است دشمن در برابر انقلاب و حکومتی که دین را زنده کرده موضع بگیرد،  تصریح کرد: دشمنان این نظام از ابتدا قصد تخریب انقلاب را داشته‌اند و به دنبال براندازی این نظام بودند که موفق نشده‌اند.

وی با اشاره به تهدیدات و مشکلاتی که دشمن برای ملت ایران طی ۴۰ سال گذشته پیش آورده است؛ گفت: رئیس جمهور آمریکا از وقتی که قدرت را به دست گرفته به صراحت بیان می‌کند که ما دنبال براندازی این نظام هستیم و ما اعلام می‌کنیم شما این آرزو را به گور خواهید برد.

خاتمی با اشاره به اینکه دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز پنج شیوه جنگی را علیه ملت ایران اعمال کرده است؛ گفت: این شیوه‌ها شامل جنگ نظامی در طول هشت سال دفاع مقدس، جنگ فرهنگی، با ورود ماهواره‌ها و فضای مجازی و ترویج فرهنگ غربی و بی بند و باری در بین جامعه، جنگ اقتصادی با تحریم‌ها، جنگ روانی در بین مردم و جنگ رسانه‌ای با حمایت از رسانه‌های جاسوسی و… است.

وی بالا رفتن آمار طلاق در جامعه، گویش‌های غربی، بی‌حجابی،  فحشا و.. را جلوه‌ای از تقلید از فرهنگ غرب دانست و گفت: همه این موارد نشان از خودباختگی افرادی دارد که به جای فرهنگ خودی و دینی و اسلامی از فرهنگ دشمن الگو می‌گیرند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه تنها راه رهایی از تهاجم فرهنگی تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) است افزود: باید در مقابل فرهنگ دشمن ایستادگی کرد.

وی با بیان اینکه به گفته ترامپ بیشترین تحریم‌ها علیه ایران در این دوره اعمال شده است، گفت: آنها می‌خواهند مشکلات اقتصادی آنقدر به مردم فشار آورد که مردم از دین و انقلاب زده شوند اما مردم در عاشورای امسال پوزه دشمن را به خاک مالیدند و نشان دادند این مشکلات نمی‌تواند ملت را از دین و آیین و اعتقاداتشان دور کند.

خاتمی اظهار کرد: ملت ایران ملتی است که دشمن را خسته کرده و  دشمن خسته‌تر از این نیز خواهد شد.

وی با بیان اینکه دشمنان ما با جنگ روانی و جنگ رسانه‌ای  به دنبال این هستند که بگویند نظام این روزها حال خوبی ندارد اظهار کرد: آنها با راه‌اندازی کانال‌های تلگرامی مثل «آمدنیوز» که یک کانال جاسوسی  است  طوری وانمود می‌کنند که مردم را از انقلاب دور کنند.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: جنگ رسانه‌ای دشمن نیز همین کانال‌های تلگرامی است که قرار شد تعطیل شود اما امروز با نام‌های دیگر فعالیت می‌کنند .

وی ادامه داد:‌ بسیاری از این کانال‌ها فضای آلوده دارند و با دست به دست شدن و نشر و انتشار اخبار نادرست در پی ایجاد تشویش در بین اذهان عمومی جامعه هستند که نمونه آن اعلام دقیقه‌ای قیمت سکه و دلار و ارز است که باعث ایجاد تشویش بین مردم شده است.

خاتمی با بیان اینکه اخبار درست را باید از قرآن شنید گفت: انسان هر خبری را که به دستش رسید نباید باور کند مگر آنکه در آن مورد تحقیق کرده و منبع موثقی از آن پیدا کند.

وی با بیان اینکه  این نظام شجره طیبه و ماندگار و ماندنی است، تصریح کرد: ما به دشمنان می‌گویم احمق‌ها این شمایید که رفتنی هستید، نظام تنومند انقلاب در حال بالندگی است و با این حماقت کاری‌ها رفتنی نخواهد بود.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه تنها راه مقابله و شناخت دشمن آگاهی و بصیرت است خاطرنشان کرد: محور این بصیرت رهنمودهای مقام معظم رهبری و ولایت است که صراط مستقیم را به ما نشان می‌دهد.

گفتنی است یادواره ۱۹ شهید روحانی ملایر با حضور پرشور روحانیون، مسئولان و اقشار مختلف مردم همزمان با روز شهادت امام سجاد(ع) در مسجد جامع ملایر برگزار شد که قبل از آن دسته‌های سینه زنی از مقابل دفتر امام جمعه سینه‌زنی و عزاداری کرده و در ادامه در مسجد جامع در یادواره شهدا حضور یافتند.

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=1772
  • دیدگاه‌ها برای آمریکا آرزوی براندازی جمهوری اسلامی را به گور خواهد برد/ ملت ایران دشمن را خسته کرده است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.