• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3
حاجي بابايي مطرح كرد

دریافت ردیف بودجه‌ای برای سریع‌السیر کردن راه‌آهن تهران – همدان

  • کد خبر : 1713
  • 27 شهریور 1397 - 14:57
دریافت ردیف بودجه‌ای برای سریع‌السیر کردن راه‌آهن تهران – همدان

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه همدان تنها چهارراه ریلی کشور است، از دریافت ردیف بودجه‌ای برای برقی و سریع‌السیر کردن راه‌آهن تهران – همدان خبر داد.

به گزارش عصر همدان، حمیدرضا حاجی‌بابایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران انقلاب ریلی را فرصت مناسبی برای توسعه کلانشهر همدان دانست و از دریافت ردیف بودجه‌ای برای برقی و سریع‌السیر کردن راه‌آهن تهران ـ همدان خبر داد.

وی با تأکید بر پیگیری تسریع در برقی و سریع‌السیر کردن راه‌آهن تهران ـ همدان گفت: با این اقدام اتصال پنج مرکز استان به خط راه‌آهن سراسری انجام می‌گیرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: طرح راه‌آهن غرب کشور به طول ۶۰۵ کیلومتر به صورت یک‌خطه در حال اجراست.

وی با بیان اینکه در این طرح محورهای سمنگان به اراک به طول ۲۶۷ کیلومتر، کرمانشاه به خسروی به طول ۲۶۳ کیلومتر و همدان به ملایر به طول ۷۵ کیلومتر برنامه‌ریزی شده است، گفت: در همین راستا ۱۳ ایستگاه در مسیر همدان پیش‌بینی شده است.

حاجی‌بابایی افزود: با ایجاد خطوط ریلی از ایستگاه ملایر ـ فیروزان ـ کرمانشاه به طول ۱۷۷ کیلومتر و راه‌آهن ملایر به همدان، غرب به شرق و جنوب متصل خواهد شد.

وی با بیان اینکه همدان تنها چهارراه ریلی کشور به شمار می‌آید، گفت: احداث راه‌آهن زنجان ـ تبریز از بیجار با تخصیص یکصد میلیارد ریال مصوب شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس بیان کرد: اصلاح و ایجاد ایستگاه راه‌آهن فامنین، عملیات اجرایی ایستگاه راه آهن تهران ـ همدان در شهر، تکمیل راه‌آهن تهران ـ همدان، ایجاد ایستگاه قهاوند، تسریع در اجرای مصوب سریع‌الیسر و برقی شدن این خط ریلی با هماهنگی وزارت راه در حال پیگیری است.

وی افزود: احداث راه آهن تهران ـ همدان با طرح دوفوریتی در مجلس مصوب شد که به خاطر تاخیر ۱۳ ساله در بهره‌برادری از این پروژه باید نسبت به تسریع در برقی و سریع‌السیر شدن آن اقدام شود.

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=1713
  • دیدگاه‌ها برای دریافت ردیف بودجه‌ای برای سریع‌السیر کردن راه‌آهن تهران – همدان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.