• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2
حاجی‌بابایی:

تفکر لیبرالی در بخشی از نظام اداری به یک تفکر غالب تبدیل شده است

  • کد خبر : 1626
  • 23 شهریور 1397 - 22:05
تفکر لیبرالی در بخشی از نظام اداری به یک تفکر غالب تبدیل شده است

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تفکر لیبرالی در بخشی از نظام اداری کشور به یک تفکر غالب تبدیل شده است، گفت: اقتصاد اسلامی نتوانسته در کشور نمود پیدا کند، به همین دلیل طبقات مختلف به وجود آمده است.

به گزارش عصر همدان، حمیدرضا حاجی‌بابایی  در جمع نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه بوعلی با بیان اینکه انقلاب ما ارزشی و مبتنی بر عدالت، ایثار و از خودگذشتگی است، اظهار کرد: این انقلاب از ابتد روی یک ریل حرکت کرده تا به اینجا رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه معتقدم ارزش‌ها نه تنها تضعیف نشده‌اند بلکه تقویت هم شده‌اند، گفت: ما عدالت را می‌خواستیم، امروز هم به دنبال عدالت‌محوری هستیم، مبارزه با اشرافی‌گری را می‌خواستیم امروز هم به دنبال حذف اشرافی‌گری هستیم، هزاران نفر از جوانان ما در دفاع مقدس به شهادت رسیدند، امروز هم شهید حججی‌ها و مدافعان حرم را داریم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: این ریل علاوه به اینکه ما را به اینجا رسانده است، دسترسی به اهداف را نیز بیشتر کرده است، اما باید توجه داشت که از همان ابتدا اقتصاد لیبرالی به موازات این حرکت، پیش آمده است.

وی تأکید کرد: این نگاه موازی اقتصاد لیبرالی است که اوایل انقلاب قدرت بروز و ظهور نداشت، اما هر چقدر پیشتر رفتیم، اقتصاد لیبرالی در کنار انقلابی‌گری و موازی با آن رشد کرد و می‌توان گفت امروز در بخشی از نظام اداری کشور به یک تفکر غالب مبدل شده است.

حاجی‌بابایی گفت: تفکر لیبرالی اعتقاد به عدالت و ارزش‌ها ندارد و معتقد به رفاه است، رفاهی که هر کس قدرت بیشتری دارد، مستحق این رفاه است یا هرکس قدرت بیشتری دارد، نخبه است و باید بیشتر از امکانات استفاده کند.

وی با بیان اینکه امروز انقلابی‌گری از تفکر اقتصاد لیبرالی ضربه می‌خورد، گفت: اقتصاد اسلامی نتوانسته در کشور نمود پیدا کند، به همین دلیل طبقات مختلف به وجود آمده است.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی با بیان اینکه عدالت آموزشی در آموزش و پرورش اساسی‌ترین مقوله است، گفت: وقتی تفکر لیبرالی بر این سیستم حاکم می‌شود، با تمام قدرت برنامه خصوصی‌سازی مدارس را در دستور کار قرار می‌دهد.

وی اظهار کرد: در کره جنوبی وقتی می‌خواستند اقتصاد را نجات دهند، وقتی پایه و اساس این تغییر اقتصاد لیبرالی بود ۷ میلیون نفر از گرسنگی جان خود را از دست دادند، زیرا فقط می‌خواستند اقتصاد پیش برود و نگاه آنها مردم‌سالارانه نبود.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه در حال حاضر دو تفکر اقتصادی حاکم است، افزود: اقتصاد لیبرالی معتقد است پیشرفت با هر قیمت ممکن باید صورت پذیرد، حتی اگر عده‌ای در زیر چراغ‌های مشکلات نابود شوند، ولی تفکر اسلامی دنبال پیشرفت و عدالت همه‌جانبه است.

وی با اشاره به اینکه وقتی از لزوم رسیدگی به حقوق معلمان و کارگران می‌شود، نجومی‌بگیران می‌گویند اینها شعارهای پوپولیستی است، گفت: با این واژه‌ها و جملات می‌خواهند کسانی را که از اقشار آسیب‌پذیر حمایت کنند، تحت هجمه گسترده قرار دهند و به آنها انگ متحجر و مخالف پیشرفت بزنند.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: متأسفانه برخی به اصطلاح اقتصاددان‌های اسلامی، تحت فشار اقتصاددان‌های لیبرال همانند آنها حرف می‌زنند، این مشکلی است که امروز با آن مواجه هستیم.

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=1626
  • دیدگاه‌ها برای تفکر لیبرالی در بخشی از نظام اداری به یک تفکر غالب تبدیل شده است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.