بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان همدان در رابطه با حواشی اخیر انتصاب رئیس دانشگاه فرهنگیان همدان؛

بست نشینان تربیت معلم همدان، خود بانیان وضع موجودند/فشار پدرخوانده ها برای ممانعت از انتصاب مدیران تحول خواه

جانب داری برخی نمایندگان مجلس و پدرخوانده های استان از گزینه های مطلوب خود و یا ممانعت از حضور دیگر افراد برای ریاست دانشگاه فرهنگیان، امری مذموم و خلاف شأنیت ایشان است که متاسفانه علیرغم تذکرات چندباره رهبری در این زمینه هم چنان مشاهده می شود.

به گزارش عصرهمدان؛ بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان همدان در رابطه با حواشی اخیر انتصاب رییس دانشگاه فرهنگیان همدان و مطلب اخیر روزنامه همدان پیام بیانیه ای منتشر کرد.

متن بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان همدان پردیس شهید مقصودی برآن است تا در قبال حواشی اخیر انتصاب مدیریت دانشگاه فرهنگیان استان همدان مواردی را جهت تبیین و شفافیت مسئله فوق الذکر بیان دارد:

نخست حال ناخوش پردیس های همدان که در طول سالهای گذشته توسعه کمی و کیفی چشمگیری در آنها ملاحظه نمیشود.سالهاست دانشجومعلمان پردیس خواهران در محیطی غیر دانشگاهی و ناایمن و به دور از حداقل امکانات زیبنده معلمان آینده این استان دوران تحصیل خود را سپری میکنند.

در طول ۲ سال تعطیلات کرونایی که فرصت مناسبی جهت بازسازی و رفع مشکلات ساختمان های فرسوده می توانست باشد حتی با وجود کسورات ناعادلانه از حقوق دانشجومعلمان شاهد اقدامی درخور در این زمینه نبودیم.

ثانیا افت فرهنگی و تربیتی؛ فضای فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فرهنگیان همدان علیرغم وجود ظرفیت های ناب مادی و معنوی این دانشگاه فضایی مرده و بی تحرک است. کانون ها و انجمن های دانشگاه گویی وجود خارجی ندارند.شاخص های تربیتی در بین دانشجومعلمان نسبت به سالیان گذشته نزول چشمگیری داشته است. عدم برگزاری منظم و به موقع جلسات شورای فرهنگی دانشگاه نمونه ای از بی تفاوتی نسبت به تعالی امور فرهنگی این مجموعه است.

ثالثا عدم تعامل و نبود نگاه دانشجویی در بین مسئولین؛ نگرش سو نسبت به فعالیت های سیاسی دانشجویان علیرغم تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری و عدم تعامل صحیح با دانشجومعلمان مطالبه گر از جمله چالش هایی است که دانشجویان را از میدان مشارکت در پیشبرد اهداف متعالی اجتماعی و سیاسی نظام مقدس جمهوری اسلامی باز داشته است.

رابعا خلأ هویت بخشی به دانشجومعلمان؛ تقلیل هویت معلمی از امامت جامعه به یک شغل و منبع درامد ره آورد نگاه غیر تربیتی و فن سالارانه به این مقوله تمدنی است. تربیت معلم تراز بایستی از همین مراکز رقم بخورد و نه لزوما از سطوح کلان مدیریتی.

خامسا فقر ایده های تحولی و رکود و رخوت مدیریت مسن و محافظه کار؛

از اینرو مرکز ثقل نظام تعلیم و تربیت در استان همدان نیازمند مدیری جوان، با پشتکار، دارای روحیه و صبغه بسیجی و جهادی ؛ آگاه به مسائل دانشجومعلمان و ابعاد تربیتی و فنی تربیت معلم استان میباشد. چرا که تربیت معلم استان بیش از هرچیز نیازمند فهم مسئله متناسب با اقتضائات و ظرفیت های موجود میباشد. که این ویژگی ها را بایستی در بین عناصر دغدغه مند و فعال در عرصه فرهنگ و تربیت جستجو کرد.

چه بسا بست نشینان تربیت معلم همدان که خود بانیان وضع موجود اند.

در این بین جانب داری برخی نمایندگان مجلس و پدرخوانده های استان از گزینه های مطلوب خود و یا ممانعت از حضور دیگر افراد امری مذموم و خلاف شأنیت ایشان است که متاسفانه علیرغم تذکرات چندباره رهبری در این زمینه هم چنان مشاهده می شود. آنچه حائز اهمیت است حریت و استقلال مدیریت تربیت معلم و عدم اثرپذیری از القائات و فشارهای نمایندگان و صاحبان قدرت است.

لعل الله یحدث بعد ذلک امرا

انتهای پیام/

آخرین مطالب