• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

وزنه برادران همدانی شگفتی ساز لیگ جوانان ایران

  • کد خبر : 1473
  • 15 شهریور 1397 - 13:58
وزنه برادران همدانی شگفتی ساز لیگ جوانان ایران

وزنه برادران همدانی شگفتی ساز لیگ جوانان ایران شدند و کسب عنوان نائب قهرمانی این ورزشکاران در این دوره از رقابت ها بازتاب گسترده ای را در بین مردان پولادین ایران داشته است.

به گزارش عصر همدان، محمدرضا شیرزاد مربی بی ادعا و سازنده وزنه برادری ملایر در قالب تیم نور همدان توانستند در پیکارهای لیگ جوانان کشور در حالی که تیم های قدیمی و با سابقه حضور داشتند، سکوی دومی را تصاحب کنند.
تیمی که دست پرورده دوره فعلی هیات وزنه برادری و ثمره برنامه ریزی های مستمر در امر استعدادیابی در سطح استان همدان است.
پس از افول هیات وزنه برادری و چالش های ایجاد شده برای این رشته ورزشی، دی ماه سال ۹۵ با روی کار آمدن محمد زارعی جان تازه ای بر پیکره ناتوان این ورزش در سطح استان تزریق شد.
زارعی از همان بدو ریاست خود اعلام کرد که به دنبال پشتوانه سازی و توجه به رده های سنی پایه است و طولی نکشید که برنامه های وی در قالب برنامه ای کوتاه مدت ثمربخش واقع شد.

** از سومی غیربومی ها تا دومی بومی ها
استان همدان از سال ۸۸ در لیگ وزنه برادری کشور صاحب تیم است و در این سال ها پایگاه شهید نوژه همدان با عنوان تیم ‘عقاب’ نماینده نیروی هوایی ارتش بود و در سال ۹۰ این تیم با ترکیبی از وزنه برادران بومی و غیربومی بر سکوی سوم جوانان کشور ایستاد تیمی که دوام چندانی نداشت و نتوانست برای پشتوانه سازی مثمرثمر باشد.
اما این بار جوانان بومی استان همدان با عنوان تیم ‘ نور’ توانستند به موفقیت ارزنده دست یابند و عنوان دومی را برای خود به ارمغان بیاورند تا ثابت شود نیروهای مستعد بومی می توانند به آنچه که هدفگذاری شده، دست یابند.

** مردی بی ادعا در راس استعدادیابی
بخش اعظم استعدادهای وزنه برادری جوانان همدان را ملایری ها تشکیل می دهند شهرستان ملایر واقع در جنوب شرقی همدان از سالیان گذشته مهد قهرمان پرور در ورزش و همچنن میعادگاه مدیران توانمند ورزشی کشور بوده و هست.
شاهین نصیری، قهرمان ملایری وزنه برادری آسیا و مدد نصیری سرمربی سابق تیم ملی وزنه برادری کشور برخواسته از این شهرستان در وزنه برادری کشور جزو چهره های ماندگار هستند.
این شهرستان از قدیم میعادگاه وزنه برادران مطرح بوده و اکنون نیز در قامت تیم نور همدان، اکثر اعضای تیم را وزنه برادران ملایر تشکیل داده اند.
وزنه برادران نخبه ای که همگی محصول استعدادیابی مربی با اخلاق محمد رضا شیرزاد هستند مردی که در رقابت های نهایی لیگ وزنه برادری جوانان کشور نیز هدایت تیم نور همدان را برعهده داشت و توانست این تیم را بر سکوی دومی قرار دهد.

** تیمی متشکل از بهترین ها
شاکله تیم همدان را وزنه برادرانی تشکیل دادند که بارها در میادین ملی و استانی درخشیده اند.
سایر پیریایی در دسته ۵۶ کیلوگرم، پوریا احدی در ۶۲ کیلوگرم، علیرضا کاردانیان در ۶۹ کیلوگرم، امیررضا عسگری در ۷۷ کیلوگرم، محمدصالح شیرزادی در ۸۵ کیلوگرم، حامد نوری در ۹۴ کیلوگرم، عرفان کلاهی در ۱۰۵ کیلوگرم و علیرضا زندی در دسته به اضافه ۱۰۵ کیلوگرم تیم همدان را در این دوره از مسابقات تشکیل دادند.
همچنین محمد زارعی مدیرعامل و امیرحسین حسنی مدیر فنی و سرپرست این تیم بود.

** با استعدادیابی از بومی ها نایب قهرمان کشور شدیم
سرپرست وزنه برادری همدان در این باره گفت: با اجرای طرح استعدادیابی از جوانان بومی استان توانستیم عنوان نائب قهرمانی باشگاه های کشور را کسب کنیم.
امیرحسین حسنی افزود: هیات وزنه برادری همدان در سه سال گذشته طرح استعدادیابی را اجرا کرد و توانستیم در این سال با کمک مربیان سازنده رشته وزنه برادری نسبت به شناسایی و پرورش نخبه های این رشته برنامه ریزی تمرینی داشته باشیم.
وی اضافه کرد: افتخار می کنیم که با تیمی ۱۰۰ درصد بومی توانستیم در رقابت با تیم های قدرتمند لیگ وزنه برادری جوانان کشور مقام نائب قهرمانی را کسب کنیم.
حسنی خاطرنشان کرد: ما ۲ سال است که در این مسابقات شرکت می کنیم و امسال بالاتر از تیم های قدرتمندی نظیر مناطق نفت خیز جنوب، عقاب نیروی هوایی و نیروی زمینی بر سکوی دوم قرار گرفتیم.
سرپرست وزنه برادری همدان اظهار داشت: برنامه ریزی هیات وزنه برادری و حمایت دستگاه ورزش استان به این مقام ارزشمند کمک شایانی کرد و برنامه میان مدت ما تداوم این موفقیت در رده های سنی بالاتر است.
حسنی یادآور شد: همدان امسال با عنوان تیم ‘ نور’ گام به مسابقات لیگ جوانان گذاشت و ترکیب تیم را نخبه های وزنه برادری همدان، ملایر و نهاوند تشکیل دادند.
وی با قدردانی از مربیان استعدادیاب شهرستان ها گفت: نائب قهرمانی همدان در کشور محصول تلاش و زحمات مربیان استعدادیاب است و بدون تردید این موفقیت ادامه خواهد داشت.
هفته سوم و فینال لیگ برتر جوانان باشگاههای کشور (جام شهدای مدافع حرم) با نائب قهرمانی تیم نور همدان در تالار وزنه برادری مجموعه ورزشی آزادی تهران پایان یافت.
تیم نور همدان که به تازگی و برای دومین سال سرمایه گذاری گسترده ای را در وزنه برادری ایران داشته است، با ۱۷۲۷ امتیاز نائب قهرمان شد.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=1473
  • دیدگاه‌ها برای وزنه برادران همدانی شگفتی ساز لیگ جوانان ایران بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.