• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2
مشاور وزیر علوم:

آموزش و پرورش از تمام دانشگاه ها در جذب نیرو استفاده کند

  • کد خبر : 1403
  • 12 شهریور 1397 - 9:51
آموزش و پرورش از تمام دانشگاه ها در جذب نیرو استفاده کند

مشاور وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری گفت: آموزش و پرورش برای تامین و جذب نیروی انسانی تنها به دانشگاه تربیت معلم اکتفا نکند بلکه از دانش آموختگان سایر دانشگاه ها نیز بهره مند شود.

به گزارش عصر همدان، سعید سمنانیان روز گذشته در دومین روز از پنجاه و یکمین اجلاس معاونان آموزشی دانشگاه های سراسر کشور به میزبانی دانشگاه بوعلی سینا همدان اظهار داشت: ۶۰۰ هزار معلم در آستانه بازنشستگی قرار دارند و دانشگاه تربیت معلم به تنهایی قادر به تامین نیاز آموزش کشور نیست.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه های دیگر کشور باید در این راستا وارد شده و آموزش و پرورش را یاری کنند تا علاوه بر تامین نیاز آموزشی اشتغال دانش آموختگان را به همراه داشته باشند.

وی اضافه کرد: هم اینک ۲۰ درصد دانش آموختگان کشور بیکار هستند و دانشگاه ها بیش از دیگر ارگانهای مسئول و بیشتراز قبل در عرصه اشتغال دانش آموختگان خود را دخیل می دانند.

مشاور وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری افزود: بر اساس نظرسنجی صورت گرفته از دانش آموختگان رشته برق و کامپیوتر دانشگاه تهران تنها ۲ تا سه درصد این افراد بیکار هستند، ۳۰ درصد برای ادامه تحصیل به خارج از کشور سفر کرده و مابقی نیز در بخش های مختلف مشغول بکار هستند.

وی بر پیگیری و ردیابی اشتغال دانش آموختگان تاکید کرد و افزود: دانشگاه ها باید به این سمت و سو حرکت کرده و محصولات دانشگاه را رها نکنند.

سمنانیان از دانش آموختگان به عنوان محصولات علمی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی یاد کرد و گفت : این محصولات بسیار ارزشمند هستند.

پنجاه و یکمین اجلاس معاونان آموزشی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور با محوریت مهارت افزایی و ارتقای توان اشتغال پذیری دانشجویان کارشناسی به ریاست وزیر علوم از روز گذشته در همدان آغاز شده و اکنون در حال برگزاری است.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=1403
  • دیدگاه‌ها برای آموزش و پرورش از تمام دانشگاه ها در جذب نیرو استفاده کند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.