• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2
همزمان با هفته دولت

۵۲۰ پروژه در همدان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود

  • کد خبر : 1217
  • 01 شهریور 1397 - 17:38
۵۲۰ پروژه در همدان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود

استاندارد همدان گفت: همزمان با هفته دولت ۵۲۰ پروژه افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود که رقم پروژه‌های افتتاحی ۵۸۶ میلیارد تومان و پروژه‌های کلنگ‎‌زنی ۱۱۹ میلیارد تومان است.

به گزارش عصر همدان،‌ محمدناصر نیکبخت امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در هفته دولت تعدادی از پروژه‌ها افتتاح و تعدادی نیز عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود، اظهار کرد: افتتاح و شروع عملیات اجرایی ۵۲۰ در هفته دولت انجام می‌شود که رقم پروژه‌های افتتاحی ۵۸۶ میلیارد تومان است و ۱۱۹ میلیارد تومان پروژه نیز کلنگ‌زنی می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مقام معظم رهبری بسیاری از مشکلات کنونی کشور را مربوط به مسائل و مدیریت داخل می‌دانند، بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند مسائل اقتصادی ریشه داخلی دارد، اما منظور ایشان این نبود که ریشه داخلی در استان‌هاست، بلکه باید انسجام و هم‌افزایی را بیشتر کنیم و با جلب اعتماد مردم، برنامه‌های مناسبی داشته باشیم.

استاندارد همدان با بیان اینکه تحریم‌ها نیز در وضعیت اقتصادی کنونی بی‌تأثیر نیست، یادآور شد: اگر همدیگر را تخریب نکرده، مردم را بی‌اعتماد نکنیم و علیه دولت شعارهای ساختارشکنانه ندهیم، وضعیت بهتر خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه باید با امیدآفرینی در بین مردم پیش رفت، ادامه داد: از اول انقلاب ما مقاومت کرده و با تحریم‌هایی که از سوی همه کشورهای اروپایی و آمریکایی اعمال شده بود، کنار آمدیم و چون همه متحد بودیم مشکلات حل شد اکنون نیز که دنیا به آمریکا بی‌اعتماد شده است، باید اتحاد خود را حفظ کنیم.

نیکبخت با اشاره به انتشار خبر طرح استیضاح ترامپ گفت: ما می‌توانیم از این مرحله به خوبی عبور کنیم اما باید برنامه‌ریزی در زمینه اقتصادی مناسب و متناسب با شرایط باشد و همدیگر را نزنیم زیرا مردم با نگاه به اختلاف ما برداشت دیگری خواهند داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص وضعیت اقتصادی کنونی اظهار کرد: قرار شده است مایحتاج اصلی به همراه مواد اولیه و نیازهای استراتژیک واحدهای تولیدی را با ارز مناسب تهیه کنند که بستر آن نیز آماده شده است.

استاندارد همدان با اشاره به اینکه ۱۹ هزار و ۹۰۰ شغل تعهد استان همدان برای سال ۹۶ بود که باید تا خردادماه سال ۹۷ محقق می‌شد، گفت: من در جلسه‌ای به رئیس جمهور قول دادم که سهمیه اشتغال همدان را با اعتبارات بانکی می‌توانم به ۳۰ هزار مورد برسانم که امروز اعلام می‌کنم بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، ۳۳ هزار و ۲۵۰ شغل در استان همدان از اعتبارات سال ۹۶ ایجاد شده است.

وی با تأکید بر اینکه استان‌هایی در سطح کشور هستند که نسبت به جذب تسهیلات بانکی ممکن است عقب باشند، گفت: همدان از اعتبارات تکلیفی یک‌هزار و ۳۴۲ میلیارد تومان پرداختی داشت که با احتساب منابع داخلی بانک‌ها و اختصاص هزار میلیارد تومان به تولید، در مجموع ۲ هزار و ۳۴۲ میلیارد تومان پرداخت شده است.

نیکبخت با بیان اینکه مدیری در استان داریم که ۱۲۰ پروژه را پنهان کرده بود، گفت: بنده دنبال جا‌بجایی این مدیر هستم که چرا چنین کرده است؟

وی رتبه همدان در زمینه ایجاد اشتغال را سوم دانست و گفت: نرخ بیکاری استان همدان در فصل بهار سال گذشته ۸.۹ بود که در فصل بهار امسال به ۸.۲ رسیده و همدان استان سوم است.

استاندارد همدان در خصوص پروژه‌های شاخصی که در هفته دولت افتتاح می‌شود، افزود: سه هتل کتیبه، امیران ۲ و فاران تویسرکان در این هفته به بهره‌برادری می‌رسد که این تعداد هتل با ۶۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ۱۰۲ نفر اشتغالزایی شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ مورد از واحدهای تولیدی تعطیل شده، احیا شده است، بیان کرد: شرکت صنایع تولیدی الوند که ۱۱ سال تعطیل بود، مجدد فعالیت خود را از سرگرفته و طرح توسعه آن در حال انجام است و تصمیم بر احیای همه واحدهای تولیدی تعطیل شده است.

نیکبخت در ادامه در خصوص پروژه سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) که به قول خودش به هیچ وجه به وعده خود وفادار نیست، گفت: این سرمایه‌گذاری مربوط به سال ۹۴ است و جلسات زیادی با (شستا) داشتم که هر شرایطی را خواستند نیز قبول کردیم، اما همچنان تعهدشان محقق نشده است.

وی با اشاره به اینکه دو پروژه جزو آرزوهای من است، افزود: یکی پروژه شستا و دیگری پتروشیمی هگمتانه است، هرچند هگمتانه یکی دو هفته دیگر وارد کار می‌شود.

استاندارد همدان در خصوص فرودگاه و تعطیلی پروازها تصریح کرد: پروازها تعطیل نشده است، بنده نیز دنبال شرکت هواپیمایی آسمان هستم تا مجدد پروازها را برقرار کند.

وی ادامه داد: لغو پرواز مشهد و کیش به این دلیل است که شرکت چارترکننده می‌گوید خلبان ندارم هرچند ما نیز پیگیریم و با چند شرکت دیگر نیز صحبت‌هایی داشته‌ایم.

نیکبخت تأکید کرد: برای تداوم پروازها باید خود مردم نیز وارد شوند و با راه‌اندازی ایرلاینی بانی پروازها شوند.

وی در پاسخ به اینکه فرزندان شما کجا فعالیت می‌کنند، گفت: هیچکدام از فرزندانم در هیچ شرکتی سهمی ندارند و خودم هم تا امروز در همدان، هرمزگان و تهران اندک کمی هم سرمایه‌گذاری نکردم و طرح و تولیدی هم ندارم اما روزی که بازنشسته شوم، انگیزه و عرضه سرمایه‌گذاری را دارم.

استاندارد همدان در خصوص کمپین «#متین برو» نیز گفت: مدیر صنعت و معدن از مدیران خوب ماست و برنامه‌ای برای جابه‌جایی آن ندارم و از تلاش‌های او قدردانی می‌کنم.

وی در خصوص انتخاب مدیران جوان در استان نیز تصریح کرد: هفت معاون فرماندار خانم در فرمانداری‌های شهرستان منصوب شده است که همه زیر ۳۰ سال سن دارند و در مدیران استانی نیز چندین مدیر جوان داریم.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=1217
  • دیدگاه‌ها برای ۵۲۰ پروژه در همدان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.